Gastro-marketingul conștient, important de la bun început

  • Gastro Marketingul

Gastro-marketingul conștient, important de la bun început

Afișat la 20/10/2022

După deschiderea unui restaurant, publicitatea este una dintre cele mai importante sarcini pe care proprietarul ar trebui să și le asume și să le pună în aplicare. Prin marketing și publicitate, potențialii clienți pot afla informații de bază despre restaurantul vostru, se pot interesa de el și îl pot încerca. Un plan cuprinzător de marketing și publicitate poate contribui la atragerea mai multor clienți, deoarece concurența pe piață rămâne acerbă. Iată câteva sfaturi de care trebuie să țineți cont atunci când începeți să vă promovați localul.

Organizați o mare inaugurare

Puteți să vă lansați restaurantul cu o inaugurare de anvergură, care să vă garanteze ulterior succesul. Marea deschidere va reuni membri ai comunității, prieteni și familii, precum și mass-media locală, care vor veni cu toții pentru a degusta meniul. Decorați-vă localul de sărbătoare și pregătiți un meniu special pentru marele eveniment.

Pentru ca deschiderea să fie un succes, personalul trebuie să fie foarte bine pregătit. Dacă însă întregul personal abia acum începe să se familiarizeze cu locul și cu meniul, seara poate deveni de-a dreptul haotică. Pentru a testa terenul și a vedea cum ar fi primit noul restaurant, mulți patroni de restaurante organizează un așa-numit "soft opening" pentru prieteni și familie - despre care se știe că formează un public mai iertător. Odată ce soft opening a avut loc - și, sperăm, cu succes -, puteți organiza cu mai puține emoții și o deschidere "oficială" pentru publicul larg.

Trimiteți scrisori de prezentare către potențialii clienți

În timp ce vă construiți sau amenajați restaurantul, compuneți și niște scrisori de prezentare pe care să le trimiteți publicului țintă din zonă. Luați în considerare ideea de contacta reprezentanți ai întreprinderilor locale, ai hotelurilor și restaurantelor, ai companiilor de transport, ai celebrităților și ai altor persoane cunoscute sau importante din comunitate. Toți aceștia pot chiar să devină viitorii voștri parteneri. 

Creați-vă un site web

În ziua de azi, orice restaurant are nevoie de un site web. Clienții vizitează site-ul oficial al restaurantului pentru a verifica orele de deschidere, pentru a rezerva o masă, pentru a consulta meniul, pentru a afla despre evenimentele private, pentru a comanda mâncare la pachet și multe altele. Dacă nu aveți un site web, vă privați potențialii clienți de toate aceste avantaje, iar cei care inițial erau interesați de localul vostru pot decide să mănânce în altă parte.

Puteți concepe și singur un site web mai simplu sau puteți angaja un profesionist care să-l creeze pentru voi. Nu întârziați demersurile: lansați site-ul înainte de deschidere, pentru a atrage mass-media și cât mai mulți clienți.

Crearea paginilor de social media

La fel ca și site-ul web, prezența în social media este un element obligatoriu din punctul de vedere al consumatorilor de astăzi. Rețelele de socializare contribuie la creșterea notorietății mărcii și a interesului pentru afacerea voastră - și asta chiar înainte de deschidere. Asigurați-vă că paginile de social media sunt în concordanță cu imaginea brandului: fotografiile și textul care le însoțesc trebuie să sune la fel ca "vocea" proprie a restaurantului. Puteți distribui imagini cu meniul, cu interiorul localului și cu echipa - sau puteți povesti, spre exemplu, de ce ați decis să deschideți un restaurant.

Cele mai importante două conturi de social media de la noi din țară sunt Instagram și Facebook. Dacă nu vreți să vă supraîncărcați imediat, începeți doar cu unul. Odată ce v-ați obișnuit să postați cu regularitate și să țineți legătura cu fanii, puteți continua cu celălalt cont. În continuare, lăsați publicul țintă să ghideze alegerea canalului de social media și evaluați ce platformă este mai profitabilă pentru restaurantul vostru.

Anunțuri

Oamenii care locuiesc și lucrează în zonă pot vedea că restaurantul pe care îl administrați s-a deschis, dar anunțurile vă ajută să vă extindeți aria de acoperire. Puteți alege dintr-o gamă variată de platforme publicitare - de la campanii prin poștă la Google, social media, presă scrisă, radio sau televiziune.

Multitudinea de opțiuni poate părea copleșitoare. Oare care merită cel mai mult investiția? Depinde de locație, de tipul de restaurant și de obiectivele pe care vi le-ați propus. Pentru un restaurant fast-food din apropierea unei autostrăzi, de exemplu, panourile publicitare ar putea fi o idee mai bună decât anunțurile pe Google sau din social media, deoarece majoritatea clienților vin de pe autostradă și caută o masă rapidă, nu caută online un nou loc unde să iasă cu prietenii. În cazul unui restaurant de lux, situația poate fi însă invers.

Majoritatea operatorilor de restaurante aleg să își promoveze localurile printr-o combinație de publicitate tradițională și online. Pentru a restrânge opțiunile, stabiliți-vă un buget și gândiți-vă de unde ar putea obține informații un client tipic. Investiți apoi în aceste canale, monitorizați rezultatele și dacă nu obțineți cifrele pe care le doriți, schimbați strategia!

Cereți recomandări

Recomandările vor veni în mod automat imediat ce le povestiți persoanelor pe care le cunoașteți despre conceptul restaurantului vostru, deoarece oamenilor le place în mod natural să împărtășească informații noi. De asemenea, puteți să încurajați recomandările făcute de clienți, de exemplu, oferind un desert sau un antreu gratuit persoanelor care recomandă restaurantul altora. Clienții care îi trimit și pe alții la restaurant și primesc în schimb o atenție specială vor fi entuziasmați de recunoaștere și vor răspândi vestea. Să nu uităm, însă, că există și unele aplicații ce facilitează recomandarea restaurantului, iar platformele de socializare dispun, și ele, de sisteme automate de recomandare.

Găzduiți evenimente

Odată ce restaurantul este funcțional, nu vă feriți să organizați evenimente pentru a atrage și mai multă atenție și lăsați stilul (sau conceptul) restaurantului să determine petrecerile pe care le găzduiți. Dacă aveți un restaurant fast-food, puteți organiza evenimente de aniversare pentru familii, iar în cazul în care conduceți un restaurant italian, degustarea de vinuri este aproape o necesitate. Fiți creativ și, ca de fiecare dată, evaluați ulterior cum au decurs lucrurile și determinați aspectele pe care le puteți îmbunătăți.

Toate acestea pot fi modalități de a crește gradul de vizibilitate și interesul pentru restaurantul pe care îl dețineți sau în conduceți. Dar înainte de a începe marketingul, este important să definiți identitatea de brand a restaurantului, de la valorile de bază și publicul țintă până la tonul vocii și personalitatea mărcii pe care ați creat-o. O astfel de abordare facilitează și marketingul, deoarece vă ajută să vă adresați mai ușor publicului țintă.