Cum să atrageți și să păstrați angajații în sectorul HoReCa

Cum să atrageți și să păstrați angajații în sectorul HoReCa

Situația din domeniul personalului pentru restaurante pare să semene din ce în ce mai mult cu un dezastru. Vă rugăm să citiți câteva sfaturi care vă pot fi utile. Nici măcar creșterea salariilor nu mai este de ajutor, căci pur și simplu nu mai vrea nimeni să lucreze în acest sector. Criza de personal, cu care proprietarii de restaurante se confruntau de fapt de anul trecut, nu a fost rezolvată până la începerea sezonului estival, dimpotrivă, chiar s-a înrăutățit. Nu este personal suficient – fie că vorbim despre bucătari, chelneri sau spălători de vase.

Unde au plecat angajații?

Să începem cu motivele pentru care au plecat. Coronavirusul și consecințele acestuia au avut drept rezultat faptul că muncitorii tipici din restaurante au plecat din orașele în care se aflau - migranții s-au întors în țările de origine, iar studenții s-au întors în orașele natale și și-au continuat pregătirea educațională online. Mulți dintre cei care au rămas în marile orașe s-au recalificat drept curieri pentru serviciile de livrare ori au început să lucreze în domeniul lor de pregătire - pur și simplu au decis brusc să își schimbe profesia. Un al treilea factor a fost faptul că închiderea frontierelor a stârnit o dorință puternică a oamenilor să își cheltuiască bugetul alocat pentru vacanță în țara de origine, iar în acest context oamenii nu prea folosesc servicii în afara casei.

Un alt motiv este imaginea negativă pe care au căpătat-o restaurantele după carantină. Proprietarii de localuri pun criza de personal pe seama faptului că sectorul HoReCa poate fi considerat una dintre cele mai vulnerabile industrii, așa cum bine s-a văzut în 2020, când guvernele au adoptat o atitudine inactivă față de restaurante în timpul pandemiei. Pentru persoanele care își caută de muncă, principalul criteriu este stabilitatea, atunci când își aleg un angajator. În timpul crizei, industria HoReCa nu a reușit să demonstreze această stabilitate și a funcționat cu restricții foarte mult timp. Încrederea candidaților în sectorul HoReCa în calitate de angajator a scăzut dramatic, pentru că este vorba despre industria care a avut cel mai mult de suferit în timpul pandemiei.

Cum să atrageți și să păstrați angajații în sectorul HoReCa

Pas cu pas de la bun început

Cheia succesului este îmbunătățirea experienței angajaților. Angajatorii trebuie să renunțe la vechea mentalitate și să își transforme restaurantele în locuri de muncă interesante. Acest lucru presupune să găsească modalități de a crea un mediu pozitiv, să își susțină angajații în activitate și în atingerea obiectivelor profesionale și să ofere un echilibru între viața profesională și cea privată mai bun decât concurența. Iată câteva sfaturi menționate pe site-ul restaurantmagic.com[1] :

1. Oferiți program de lucru flexibil

Fiți creativi atunci când stabiliți programul, pentru a le putea permite angajaților să își ia mai multe zile libere

2. Creați oportunități de dezvoltare 

Investiți în programe bune de pregătire și oferiți oportunități pentru educație

3. Inspirați loialitate 

Cultura potrivită îi poate inspira pe angajați să rămână alături de brandul dumneavoastră pe parcursul întregii cariere. Acest aspect este important în special pentru tinerii mileniali sau zoomers

4. Ascultați-vă angajații și reacționați la feedback

ul pe care aceștia vi-l dau - Ascultați și puneți în aplicare sugestiile pe care le fac angajații. Tratați-i pe fiecare în parte ca pe membri ai echipei cu responsabilități pentru afacere

5. Simplificați job-ul și faceți rost de instrumentele necesare 

Este mult mai ieftin să vă mențineți fericiți și mulțumiți actualii angajați decât să fiți nevoiți în mod constant să căutați, să angajați și să pregătiți angajați noi

6. Țineți-vă ușa deschisă

Dacă un angajat bun pleacă din restaurant pentru că a găsit în altă parte un loc de muncă, nu-l considerați din prima drept o pierdere. Păstrați legătura cu persoana respectivă și arătați-vă deschiși să o primiți înapoi dacă se răzgândește

7. Promovați

vă brandul și cultura pe rețelele de socializare - Arătând pe rețelele de socializare viața din bucătăria restaurantului arătați că aveți o firmă onestă, care nu are nimic de ascuns.

 

Păstrarea angajaților este în mod clar o prioritate. Dar dincolo de aceasta, angajatorii ar trebui să aibă în vedere ce face ca o firmă să fie un loc de muncă perfect, unde chiar și cei mai ambițioși angajați să fie fericiți. Ingredientele principale ale unui job de vis îl reprezintă liderii adevărați, provocările incitante și un mediu favorabil, în care oamenii se pot exprima liber și fără restricții. Faceți tot ce vă stă în putere să formați o echipă în care fiecare dintre membri poate fi el însuși, poate să arate ce este capabil să facă și se poate simți confortabil - atunci totul va fi bine din punct de vedere al implicării angajaților.

Există multe motive care fac angajații să se gândească să își dea demisia. Managerul trebuie să fie dispus să identifice aceste motive și, cel mai important, să rezolve problemele, pentru că dacă nu oferă o soluție rezonabilă, atunci angajatul va fi pierdut.

 

Surse:

[1] https://www.restaurantmagic.com/white-papers/2019/12/10/how-to-attract-and-retain-good-restaurant-employees