Sfaturi gastro rezistente în orice perioadă: Paștele în familie – la restaurantul tău
În noua noastră serie, îți oferim sfaturi despre cum să obții venituri suplimentare pentru afacerea ta în această perioadă plină de provocări. Al doilea articol pe acest subiect se concentrează pe Paște și îți dă idei despre cum poți obține profit suplimentar cu o ofertă de sezon pentru perioada sărbătorilor pascale.
În majoritatea familiilor, Paștele înseamnă sărbătorirea împreună și vizitarea rudelor, adesea combinată cu o scurtă excursie la țară. O masă împreună cu familia este o parte esențială a sărbătorii, iar restaurantul tău poate să ofere locul ideal pentru această întâlnire. Preia povara cateringului de pe umerii gospodinelor și oferă meniuri tradiționale sau moderne de Paște pentru familii!
Secretul unui meniu sezonier de succes este de a avea un concept clar – ceea ce este deja asigurat de sărbătorile pascale. Depinde însă de tine în ce direcție vei merge în contextul Paștelui. Piesa centrală poate fi un ingredient, fie că este vorba de un fel de mâncare din bucătăria națională, o paletă de culori sau ceva complet unic și nou. Asocierile cu băuturi interesante și concepte originale precum servirea unor versiuni „dezasamblate” ale felurilor de mâncare sunt, de asemenea, abordări de luat în considerare. Iată oportunitatea perfectă pentru a-ți demonstra creativitatea și versatilitatea ca bucătar, cu o ofertă specială – nu rata această ocazie!
Este puțin probabil ca oaspeții să aibă posibilitatea de a gusta tot ce oferi în meniu, cu excepția cazului în care își propun în mod special să facă acest lucru. Deși nu ar trebui să propui un meniu prea restrâns – care îți lasă prea puține opțiuni și inhibă procesul creativ –, este important ca oferta să nu fie nici prea extinsă și ca fiecare fel de mâncare să fie legat de tematica sărbătorilor. Pe lângă aromele deosebite, atmosfera din restaurant trebuie să ofere și o experiență de înaltă calitate, așa că merită să asociezi vesela și decorațiunile cu Paștele, astfel încât clienții tăi să fie captivați de atmosfera festivă de primăvară.
Oferta specială vine de obicei ca o surpriză pentru cei care intră în restaurant – deși s-ar putea ca cei mai mari fani ai gastronomiei să caute aceste informații în avans, pe site-ul sau pe platformele de social media ale restaurantului, sau unii chiar pot cere detalii prin telefon. Din acest motiv, este chiar mai important decât de obicei să oferi o descriere clară a fiecărui fel de mâncare. Prezentarea detaliată a ingredientelor și a aromelor poate clarifica eventualele neînțelegeri și poate încuraja clienții să iasă din zona lor de confort și să încerce un nou fel de mâncare. Cel mai util este să folosești denumirile tradiționale sau comune ale rețetelor, deoarece acest lucru este adesea mai atractiv decât enumerarea ingredientelor principale ale felului de mâncare.
Atunci când îți planifici meniul de Paște, ține cont de timpul necesar pentru a servi mâncarea, de numărul de clienți pe care-i aștepți și de considerentele practice, cum ar fi costurile și nevoia de ingrediente speciale, care nu sunt folosite în mâncărurile obișnuite. Putem să luăm punct de plecare un meniu format din 10 antreuri, 10 feluri principale și 6 deserturi, după cum recomandă Thrillist, și să-l reducem cu aproximativ 50-75%. Apoi, tot ce mai rămâne de făcut este un pic de tam-tam. Merită să recomanzi în mod special în această perioadă opțiunea de rezervare a mesei în prealabil, pentru că te va ajuta să planifici numărul de persoane care vor sărbători în restaurantul tău.
De asemenea, merită să te gândești să oferi posibilitatea de a comanda cina de Paște cu livrare la domiciliu. Pentru asta, poți conta și acum pe cartofii prăjiți Super Crunch Premium și cartofii gratinați ultra-eleganți de la Aviko. Ambele produse rămân calde și proaspete pentru mai mult timp, păstrându-și calitatea în timpul transportului – așa că nu uita să le comunici clienților tăi acest mare avantaj, deoarece reprezintă o modalitate ușoară de a te diferenția de concurență!
Crearea unui meniu de sezon necesită multă gândire, dar și rentabilitatea poate fi deosebit de mare. Nu trebuie să-ți fie teamă să experimentezi și să-ți lărgești orizonturile atunci când te gândești la o ofertă de Paște!