blog-secretul-meniului-de-pranz-perfect

Sfaturi gastro rezistente la criză 3: Secretul meniului de prânz perfect

Și tu oferi meniuri de prânz în restaurantul tău, nu-i așa? Această soluție din ce în ce mai populară nu este doar un instrument de marketing excelent, ci și o modalitate rapidă de a obține un profit semnificativ.

Și tu oferi meniuri de prânz în restaurantul tău, nu-i așa? Această soluție din ce în ce mai populară nu este doar un instrument de marketing excelent, ci și o modalitate rapidă de a crește cifra de afaceri și de a obține un profit semnificativ. Dar oare cum ar trebui să-ți concepi meniul pentru a avea cu adevărat succes? Îți spunem în cel mai recent articol din seria noastră de sfaturi gastro rezistente la criză! 

Meniurile de prânz pot fi deosebit de populare în zonele aglomerate din orașele mari: mai ales primăvara și vara, lucrătorilor de birou le place să ia o pauză de prânz pentru a se bucura de o masă gustoasă, dar și turiștii și studenții pot fi un segment important din publicul țintă. Deoarece majoritatea oamenilor nu își pot permite – nici din punct de vedere al timpului, nici din punct de vedere financiar – o masă completă la restaurant în această situație, dar totuși doresc mai mult decât un sandviș rapid, meniul de prânz este o soluție evidentă. Chiar și cele mai luxoase restaurante oferă o astfel de opțiune – practic, în orice ramură a sectorului HoReCa există o justificare pentru aceste oferte delicioase, cu mai multe feluri de mâncare, dar la prețuri rezonabile, care pot fi consumate rapid. 

Meniul de prânz poate satisface o clientelă mult mai mare decât ofertele à la carte. Pe de o parte, există mai puține opțiuni, astfel încât poți pregăti porții mai mari. Pe de altă parte, din cauza faptului că oamenii au mai puțin timp la ora prânzului, mulți clienți cer mâncare la pachet și mănâncă la birou sau, chiar dacă rămân la restaurant, totul durează cel mult 30-40 de minute. În schimb, atunci când iau cina, oaspeții nu se grăbesc, stau de vorbă și beau vin, așa că șederea lor în restaurant poate dura până la 2-3 ore. De asemenea, merită să iei în considerare posibilitatea de a oferi meniul pentru livrare la domiciliu, deoarece numărul de persoane care lucrează acasă este încă mult peste nivelurile pre-pandemice. 

Nu în ultimul rând, cu un meniu de prânz atractiv, este ușor să atragi clienți în alte momente ale zilei și pentru alte ocazii: dacă experiența a fost suficient de reușită, clienții vor încerca mai târziu și delicatesele à la carte. De aceea, este important ca meniul de prânz să se potrivească bine cu imaginea restaurantului nu numai în calitate, ci și ca stil – ca și cum aceleași delicatese ar fi servite în porții mici.

Dar ce anume să oferim în meniul de prânz? Acest format este perfect pentru utilizarea ingredientelor de sezon, dar și pentru a experimenta: deoarece majoritatea localurilor anunță meniul curent săptămânal sau zilnic, bucătarul poate fi și mai creativ și va putea avea mână liberă în ceea ce privește planificarea. Primăvara și vara, legumele și fructele de sezon pot fi o sursă nesecată de inspirație, în timp ce în alte perioade ne putem adapta la sezonul respectiv de sărbători sau putem organiza zile sau săptămâni tematice. Există din ce în ce mai multe localuri în care prânzul nu înseamnă doar o supă de legume, pui sau brânză la grătar, ci un meniu bine pregătit, cu ingrediente de calitate și un raport calitate-preț avantajos. Astăzi, se pot găsi pe piață atât meniuri de prânz tradiționale și sănătoase, cât și meniuri din „noul val”, căci din ce în ce mai multe restaurante se gândesc și la dietele vegetariene și la cele restrictive. Câte un condiment nou sau o asociere mai neobișnuită – iată ce poate face oferta mult mai interesantă. 

De obicei, meniul zilei include două sau trei feluri de mâncare și este o chestiune de alegere dacă acestea sunt fixe sau pot fi selectate în mod liber. În ceea ce privește porțiile, meniul de prânz poate să ofere o porție mai mică decât cea medie, deoarece oaspeții nu se vor plânge de mărimea porțiilor, având în vedere prețul modic. De asemenea, nu este necesar să se investească la fel de mult efort în decorațiuni ca și în cazul servirii cinei, atât din motive de economie de timp, cât și pentru că, în acest caz, gustul și stilul mâncării sunt cele care pot face o impresie deosebită asupra clienților. Multe localuri includ și o băutură în meniu, sau oferă gratuit o cană cu apă sau limonadă pe masă. 

Merită să anunți meniul zilei pe platformele de social media, dar și pe site-ul restaurantului. Publicarea meniului zilei în fiecare dimineață poate fi o soluție bună, dar dacă acest lucru pare prea complicat, este suficient să comunici meniul întregii săptămâni în fiecare luni dimineață.

În ciuda numeroaselor aspecte pozitive, există, bineînțeles, și anumite preocupări care trebuie luate în considerare atunci când ne gândim să introducem un meniu de prânz. Cea mai importantă întrebare este dacă personalul are o capacitate suficientă, deoarece dacă meniul de prânz îi suprasolicită, acest lucru va afecta întreaga zi de lucru. Desigur, mai există zile în industria de catering când, din anumite motive, bucătăria intră în întârziere, dar pe termen lung, această problemă poate să devină și un factor major de stres pentru bucătari. În plus, deoarece pregătirea și servirea unui meniu al zilei este o sarcină suplimentară pentru personal, trebuie să ne asigurăm că nu numai restaurantul beneficiază de acest sistem, ci și angajații sunt recompensați într-un anumit fel. Acest lucru nu numai că previne epuizarea, dar îi poate și motiva pe angajați să reziste mai bine la aglomerația de la prânz.

În același timp, deși este probabil ca o experiență plăcută cu meniul zilei să determine un client să revină în viitor, nu există nicio garanție că acesta va deveni un client obișnuit doar datorită meniului. Și este și de înțeles, deoarece multe persoane aleg meniul pentru că altfel nu își permit să mănânce în mod regulat în oraș. Prin urmare, este o idee bună să verificăm la intervale regulate creșterea cifrei de afaceri, capacitatea personalului necesar pentru a face față cererii, precum și profitul preconizat.