
Ambalaje creative – sau cum să-ți faci oferta de livrare și mai atractivă
Cel mai important aspect al livrărilor la domiciliu și al servirii de tip takeaway este ca mâncarea noastră să poată fi transportată cât mai bine – și aici se află și potențialul creativ. Cu cât sunt mai delicioase, mai unice și mai practice produsele alimentare și materialele de ambalare, cu atât mai bine – iar cele mai remarcabile soluții sunt recunoscute nu numai de către consumatori, ci și la nivel profesional. Un fel de mâncare la pachet și ambalajul ideal care să fie atractiv, memorabil sau ceva special – acesta este secretul. Hai să vedem ce trucuri putem folosi în acest domeniu!
Cel mai mare inamic al livrării perfecte este însuși timpul, iar anumite preparate sunt deosebit de vulnerabile la transport. Acesta este și cazul cartofilor prăjiți, care se răcesc și se înmoaie rapid, pierzându-și două dintre cele mai atractive calități până când ajung la destinație. Soluția este gama Super Crunch Premium de la Aviko: feliile de cartofi primesc în timpul producției un strat special fără gluten, care nu numai că le menține calde, ci și crocante pentru o perioadă lungă de timp după preparare. Acest tip de cartofi prăjiți este cel mai potrivit pentru livrare – și îi putem crește rezistența cu trucuri suplimentare. Spre exemplu, dacă pregătim cartofii prăjiți la sfârșit, după toate alimentele care urmează să fie livrate, atunci va trebui să stea și mai puțin în ambalaj. De asemenea, merită să facem mici găuri în ambalaj, sau să folosim cutii sau pungi speciale, pentru a ne asigura că feliile de cartofi beneficiază de ventilație, astfel încât să nu se înmoaie. În plus, este recomandat să nu punem sarea, șervețelele și sosurile direct pe cartofi, ci să le împachetăm separat! Cele mai multe produse Aviko sunt excelente și pentru livrare sau takeaway: poți recomanda cu încredere clienților tăi piureul de cartofi, cartofii gratinați și diferitele gustări.
Alegerea corectă a materialului de ambalare depinde și de considerente de mediu. Ideile noi pentru soluții de ambalare reciclabile, biodegradabile și compostabile apar în mod constant, iar consumatorii devin din ce în ce mai conștienți de importanța soluțiilor prietenoase cu mediul. Iată de ce ar trebui să iei în considerare înlocuirea materialelor de ambalare neecologice cu diferite alternative. De fapt, Uniunea Europeană a și interzis materialele plastice de unică folosință în urmă cu câțiva ani, ceea ce a dat un mare impuls acestui proces, cu toate că în multe locuri sunt încă disponibile paiele sau furculițele tradiționale din plastic.
Reciclarea este un pas în direcția bună, deși trebuie reamintit faptul că și aceasta are un impact asupra mediului și, în special în cazul materialelor plastice, nu poate fi realizată în proporție de 100%. Sticla este cel mai reciclabil material de ambalaj. Sticlele de băutură pot fi reumplute de până la 40 de ori și sunt perfect reciclabile – dar fragilitatea și greutatea îi fac pe mulți să fie reticenți în a le folosi. Soluția perfectă este însă de a reduce la minimum ambalajele și orice alte accesorii acolo unde este posibil. Cel mai bun lucru pe care îl putem face este să ne întrebăm clienții dacă doresc la comandă și paie sau tacâmuri de unică folosință – dacă nu solicită aceste accesorii, deja tu, ca restaurant, ai reușit să reduci impactul asupra mediului. De asemenea, nu este nicio problemă să vrei să planifici o reformă ecologică radicală în restaurantul tău, dar amintește-ți: este mult mai bine să folosești mai întâi echipamentele existente și să nu le arunci inutil – înlocuiește-le cu alternative mai sustenabile doar atunci când este timpul să cumperi un set nou oricum.
Nu numai materialul ambalajului, ci și forma practică și funcționalitatea acestuia pot fi foarte convingătoare pentru clienți. În urmă cu câțiva ani, de exemplu, un designer a revoluționat felul în care se pot servi cârnații: oricât de simplă ar fi, e o idee grozavă să pui cârnatul într-o cutie mică, în loc să jonglezi cu el pe o tavă întinsă, și astfel va rămâne suficient loc și pentru muștar.
Poate fi o soluție specială și să-ți surprinzi clienții cu ambalaje comestibile, dar acest lucru funcționează mai ales la takeaway. În ultimii ani, au apărut paharele și ceștile de cafea comestibile, precum și bolurile de supă care se pot mânca și ele. Toate acestea pot fi realizate din biscuiți, cornete de înghețată, din aluat asemănător pâinii sau din gelatină, soluții care rețin lichidele și pot fi ronțăite la sfârșitul mesei. Dacă îți surprinzi clienții cu așa ceva, este garantat că-și vor aminti de tine!
Este important ca funcționalitatea să fie combinată cu un aspect atractiv. Merită să asiguri cutii, pungi sau șervețele cu branding propriu, adaptate la imaginea restaurantului tău. Ambalajele atractive au mai multe șanse de apărea pe platformele de socializare decât cele simple, negre, albe sau maro – iar asta va aduce publicitate gratuită afacerii tale. Ambalajul în sine reprezintă o suprafață publicitară excelentă: afișarea logo-ului alături de datele de contact poate contribui la creșterea notorietății restaurantului, astfel încât clienții să poată comanda și mai ușor de la tine data viitoare. În sfârșit, dacă ești în căutarea unor modalități și mai sigure de a ieși în evidență față de concurență, transmite-le mici mesaje personale clienților tăi: mulțumește-le pentru comandă sau urează-le poftă bună. Câteva cuvinte scrise de mână, o recomandare personalizată sau o semnătură pot face minuni!