Dezvoltarea segmentului de livrare de alimente și previziuni pentru viitor

  • delivery Super Crunch Fresh Aviko 2

Dezvoltarea segmentului de livrare de alimente și previziuni pentru viitor

Afișat la 14/04/2020

Sectorul livrărilor a evoluat puternic în ultimul timp. Din ce în ce mai mulți consumatori optează pentru servicii alimentare ce iau forma livrărilor, folosind din ce în ce mai multe soluții noi pentru a comanda - spre exemplu aplicații de pe dispozitivele mobile -, înlocuind astfel forme tradiționale, cum este comanda telefonică. Ce tendințe au apărut recent în sectorul preparatelor livrate la pachet? Care sunt previziunile pentru viitorul apropiat? Oare viitorul industriei de catering se află în strânsă legătură cu livrarea de mâncare? La ce ar trebui să fiți atenți atunci când pregătiți un meniu pentru livrare, în această perioadă când epidemia de coronavirus se răspândește? Citiți articolul de mai jos.

Industria alimentară depinde de segmentul de livrare de alimente

În ultimii câțiva ani, piața comenzilor online de alimente a crescut constant și semnificativ. Livrările de alimente sunt solicitate cel mai frecvent de persoane cu vârste cuprinse între 15 și 34 de ani, care reprezintă aproximativ 70% dintre clienții ce apelează la servicii de livrare. Cei care transmit aceste comenzi fac parte din așa-numita "Generație Z", tineri care au crescut înconjurați de tehnologie și care sunt pretențioși și pragmatici atunci când vine vorba despre alegerile pe care le fac. Loialitatea consumatorilor față de anumite restaurante este direct proporțională cu barierele pe care trebuie să le depășească pentru a folosi gama lor de produse. Acest aspect trebuie avut în vedere, pentru că acești factori vor avea un impact semnificativ asupra dezvoltării pe mai departe a sectorului de livrare de alimente. Deci cum ar trebui să fie procesul de comandare online a mâncării? Rapid, simplu, intuitiv și convenabil. Trebuie să avem propriul website? Nu neapărat. Aplicațiile mobile și site-urile de agregare sunt folosite cel mai frecvent, deci ar trebui să vă concentrați activitatea în această direcție. Mulți proprietari de restaurante cred că este suficient ca mâncarea pe care o oferă să fie bună, însă acest lucru nu este neapărat adevărat. Trebuie menționat faptul că, potrivit statisticilor, trei sferturi dintre persoane renunță să mai transmită comanda (indiferent cât de bună e mâncarea sau cât de titrat este restaurantul), dacă procesul li se pare prea complicat.

 

Bucătăriile gri - competitorii subestimați din industria de catering

La ce schimbări ne putem aștepta să vedem în segmentul de livrare de alimente pe viitor? Cu siguranță, se estimează o dezvoltare din ce în ce mai puternică a acestui sector. Caracterul localurilor dedicate cateringului va evolua și el. Se poate presupune că vor apărea din ce în ce mai multe restaurante ca cele numite în prezent bucătării gri sau bucătării din umbră, adică localuri care nu au spațiu dedicat consumatorilor, ci se concentrează doar pe prepararea mâncărurilor ce vor fi livrate clienților (sau pe versiuni "la pachet"). În plus, timpul de livrare este cât se poate de scurt, pentru că bucătăriile gri își au deseori sediul la periferia orașului, departe de centrul aglomerat. Acest aspect a avut un efect benefic nu doar asupra optimizării timpului de livrare, ci și asupra calității preparatelor. Soluția aduce beneficii cuantificabile pentru proprietarii de restaurante. Sumele mici plătite drept chirie și cheltuielile reduse cu transformarea și funcționarea localului au o influență semnificativă asupra costurilor generale ale afacerilor, prin urmare apare posibilitatea de a oferi prețuri competitive. Toate aceste aspecte au un impact considerabil asupra recentei și rapidei dezvoltări din acest sector. Luând în considerare creșterea dinamică a acestei tendințe, este de așteptat ca în următorii câțiva ani acest segment să devină rapid un element important al piețelor de livrare.

 

Industria de catering și de livrare în timpul epidemiei de COVID-19

Fără îndoială, situația amenințării epidemiologice curente reprezintă o perioadă dificilă pentru sectorul HoReCa, însă, pe de altă parte, piața de livrare de alimente (deja aflată în ascensiune rapidă) poate avea în mod surprinzător și neașteptat de câștigat de pe urma acestei pandemii. Situația actuală a determinat consumatorii să comande mâncare la pachet sau să opteze pentru livrarea de alimente în mod voluntar și mai des. Localurile specializate pe catering s-au văzut puse în fața a două opțiuni: fie să închidă afacerile, fie să schimbe sistemul de livrare a mâncării la pachet, ceea ce înseamnă că mâncarea este livrată către clienți sau colectată personal de către aceștia. Pentru multe restaurante, această opțiune presupune necesitatea de a pune în practică modificări strategice în sistemul de funcționare, în sistemul de livrare sau chiar în meniu. Apare astfel provocarea de a se ridica la nivelul așteptărilor clienților, care vor ca mâncarea comandată să fie caldă și gustoasă și, bineînțeles, de cea mai bună calitate. Punând mereu așteptările clienților pe primul loc, este necesar să avem grijă să alegem produse potrivite pentru meniuri de livrare, întrucât cele mai bune preparate "la pachet" se fac doar cu cele mai bune ingrediente. Nu toate produsele își păstrează calitatea optimă în timpul livrării. Dacă sunteți în căutarea unor produse care să poată fi folosite în mod ideal în preparatele livrate la domiciliu, vizitați secțiunea delivery/takeaway food și vedeți cum puteți aduce varietate în gama de preparate livrate la pachet.

 

Siguranța înainte de toate!

Având în vedere amenințarea coronavirusului, precum și deciziile implementate de autoritățile naționale, dar și ținând cont de toate aspectele legate de siguranță și securitate, întregul sector trebuie să dezvolte cele mai înalte standarde sanitare pentru livrările de alimente. Bunele practici sunt menite să asigure igiena și siguranța tuturor persoanelor implicate în procesul de livrare de alimente și reprezintă expresia celei mai profunde griji față de consumatori. Ce trebuie să reținem atunci când furnizăm serviciile de livrare de alimente în perioada pandemiei? Iată câteva dintre cele mai importante aspecte:

  1. Anticipând orice posibilă întrerupere în cadrul procesului de livrare, proprietarii de restaurante ar trebui să evalueze riscurile și să pună la punct un plan pentru următoarele săptămâni, poate chiar luni. Trebuie să aibă grijă de lanțul de aprovizionare și să selecteze cele mai bune produse, ținând totodată cont de factori precum lipsa de personal, siguranța și timpul necesar pentru pregătirea mâncărurilor.

  2. În această perioadă, una dificilă pentru sectorul HoReCa, este o idee bună să mențineți comunicarea cu toți clienții. Ar trebui să îi informați despre noua modalitate de funcționare, despre livrări, opțiuni și tipuri de plată și, bineînțeles, despre ce preparate pot găsi în meniu.

  3. Ar trebui să asigurați primirea fără contact a mâncărurilor, preferabil în afara clădirii. Multe companii de livrare au răspuns rapid acestor nevoi, oferind proprietarilor de restaurante și clienților livrări de alimente fără contact, pentru a limita riscul de împrăștiere a virusului. În acest scop, ar trebui să aveți în vedere limitarea plăților în numerar.

  4. Este necesar să implementați o procedură de dezinfectare - a vehiculelor cu care se realizează livrarea, dar și a întregului echipament (atât cel din restaurant, cât și cel folosit de curierii care livrează alimentele), precum și spălarea și/sau dezinfectarea mâinilor personalului și furnizorilor după fiecare contact cu diverse suprafețe (spre exemplu clanțe de uși, terminale de plată).

  5. Este important să vă asigurați că preparatele de livrat sunt ambalate corespunzător, întrucât acest aspect afectează calitatea și siguranța alimentelor. Ambalajele de calitate, spre exemplu cele făcute din materiale solide și biodegradabile, vor asigura livrarea ideală a alimentelor, păstrând umiditatea necesară și temperatura ridicată. Și, cel mai important, preparatele sunt proaspete și calde atunci când ajung la clienți.

  6. Cel mai bine este să folosiți ingrediente care vor funcționa foarte bine în formula "la pachet". Aveți în vedere introducerea în meniu a unor preparate concepute special pentru livrare sau gândiți-vă să înlocuiți anumite ingrediente cu unele destinate utilizării în preparate livrate "la pachet", adică sunt mai durabile și își mențin structura și gustul bun pentru mai mult timp. Puteți găsi aici idei și soluții de produse ideale pentru livrare.

 

Ce urmează?

Care sunt previziunile pentru industria de catering în aceste vremuri dificile? Ca urmare a turbulențelor asociate coronavirusului, ne putem aștepta ca întreaga economie să înregistreze un declin, iar sectorul de catering face parte din economie, deci nu va fi scutit. Totuși, în ceea ce privește sectorul de livrare de alimente, cercetările arată că opțiunea de a comanda mâncare și alimente online devine din ce în ce mai populară, în timp ce piața globală a furnizării de mâncare la pachet crește chiar și cu 50% pe an și valorează aproximativ 120 miliarde de dolari. Deocamdată este o nișă generoasă și relativ proaspătă, în care încă este loc pentru mulți jucători noi. În prezent, în era când restaurantele, cafenelele și bistrourile sunt închise, livrarea de mâncare este practic singura posibilitate de supraviețuire pentru proprietarii de restaurante.