8-sfaturi-pentru-a-creste-vizibilitatea-restaurantului-tau-cu-ajutorul social-media-02.15

8 sfaturi pentru a crește vizibilitatea restaurantului tău cu ajutorul social media

Din ce în ce mai mulți clienți folosesc social media pentru a descoperi noi restaurante. Acest lucru face ca marketingul pe platformele respective să fie esențial dacă dorești să ajungi la un nou grup țintă cu restaurantul tău. Aproape jumătate dintre americani (45%) au încercat deja un restaurant doar pentru că au văzut o postare despre el, iar 22% spun că s-au întors la un anumit local vizitat anterior după ce au văzut o postare pe rețelele de socializare. 

Administrarea canalelor de social media ale unui restaurant nu ar trebui să se limiteze însă la publicarea de poze cu preparate apetisante. Este important ca postările să fie atractive, regulate, relevante și cu adevărat distractive, nu doar informative. Acesta este singurul mod de a te impune în ochii publicului. În plus, menținerea tuturor interfețelor actualizate și sincronizate între ele – reflectând aceleași date, promoții și oportunități – este esențială pentru succes. Însă, la fel de important este să vorbești pe limba clienților tăi. Identifică-ți bine publicul țintă și încearcă să le vorbești în mod specific.

Nu uita nici de site-ul web, deoarece acesta reprezintă însăși identitatea online a restaurantului. Cei interesați pot găsi aici toate informațiile relevante, pot afla despre meniul restaurantului, despre ofertele și promoțiile speciale sau pot să facă o rezervare. Aceste informații trebuie să fie completate de o prezență activă în social media, însă cheia succesului rămâne un site atrăgător și ușor de utilizat. Dar nici măcar un site creativ și informativ nu este suficient – vei avea nevoie și de optimizare SEO, căci dacă restaurantul tău ajunge să apară printre primele rezultate la o căutare online, de acolo ar putea veni până la o treime din cifra ta de afaceri. Așa că merită să analizezi posibilitățile și să angajezi experți care să te ajute la dezvoltare. 

Dar hai să vedem cum poți profita la maximum de social media!

1. Alege-ți un stil și menține-l

Este important să-ți creezi și să dezvolți o imagine coerentă. Fii consecvent în ceea ce privește fotografiile pe care le împărtășești, tonul textelor publicate și utilizarea hashtag-urilor. Toate acestea te ajută să te diferențiezi de concurență, să îți construiești brandul și să-ți fidelizezi clienții. 

2. Răspunde la recenziile online

Răspunde întotdeauna la recenzii, indiferent dacă sunt pozitive sau negative. La fel ca la restaurant, clienților le place să se simtă băgați în seamă și apreciați și în mediul online. Dacă nu ai posibilitatea să răspunzi la toate recenziile de pe toate platformele, ar fi bine să stabilești niște priorități pentru a putea schimba părerile consumatorilor nemulțumiți.

+ Sfat bonus! Dacă vezi un comentariu negativ și nu poți răspunde la el într-un timp rezonabil, oferă-i totuși un feedback autorului. Un mesaj liniștitor este suficient pentru a-l face să simtă că părerea sa  nu va fi ignorată.

3. Distribuie postările clienților tăi

Poate fi foarte util și să selectezi unele postări ale clienților pentru propria ta comunicare pe rețelele de socializare, să distribui opiniile și pozele lor pe conturile tale. În felul acesta, nu numai că vei crea o comunitate, dar și ceilalți urmăritori vor vedea afacerea ta ca fiind mai apropiată de ei. Iar dacă încurajezi în mod special comunitatea construită în jurul restaurantului tău să-ți distribuie conținuturile, poți obține publicitate gratuită – și credibilă.

4. Oferă imagini din culise

Nu trebuie să-ți fie teamă să împărtășești conținuturi mai personale. Prezintă-ți colegii, pregătirea unor preparate sau câte un truc de bucătărie mai spectaculos. Dacă urmăritorii tăi pot asocia chipuri concrete și povești cu brandul tău, ei vor simți că relația voastră este mai personală.

5. Pune întrebări

Atunci când îți creezi strategia de comunicare, asigură-te că aceasta este bidirecțională. Pune întrebări, încurajează-ți urmăritorii să comenteze și cere-le feedback în postări!

6. Profită de tendințele actuale

Oare îți mai amintești când, în urma unei tendințe haioase de pe internet, toate site-urile au început să se descrie folosind un singur cuvânt? Sau diversele provocări imposibile în care se implică uneori chiar și vedetele? Merită să monitorizezi tendințele din social media și, dacă o nouă inițiativă nu se bate cap în cap cu brandul tău, să o încorporezi în strategia ta de marketing sau să o adaptezi pentru restaurantul tău. Îndrăznește să experimentezi și urmărește și feedback-ul.

7. Organizează concursuri și tombole

Toată lumea se bucură de un desert surpriză, o băutură gratuită sau de un preparat cadou. Organizează jocuri și concursuri care să-i atragă pe clienți. Lasă-ți imaginația să zboare! Există o mulțime de moduri de a organiza un joc de succes pe social media. Nu trebuie să uiți, însă, de câteva elemente esențiale: invitația trebuie să fie clară, trebuie să precizezi cine poate participa, perioada de desfășurare, premiile, dar și activitățile interzise. De asemenea, e bine și să ai un set de reguli pe care toți participanții să le poată accesa.

8. Postează videoclipuri

Conținuturile video sunt din ce în ce mai importante și mai populare pe social media. Cercetările arată că videoclipurile aduc o implicare superioară. În special, TikTok ia avânt: aici poți atrage cel mai ușor publicul tânăr. Merită să experimentezi și cu videoclipuri live pe Facebook sau Instagram. Și aici există însă câteva aspecte de care trebuie să ții cont:

  • Mulți utilizatori urmăresc fără sunet videoclipurile. Prin urmare, îți recomandăm să adaugi subtitrări.
  • Captează atenția încă din primele secunde. Cercetările arată că trebuie să prezinți momentul- cheie în primele 3-5 secunde, astfel încât publicul să-ți urmărească videoclipul până la capăt și să nu-l închidă în primele 10 secunde.
  • Mai multe canale de social media preferă clipurile care au fost încărcate direct pe platforma lor. Deci, de preferință, nu pune doar un link, ci încarcă-ți videoclipul pe toate canalele folosite!