10 lucruri pe care le așteaptă clienții

  • Cafe

10 lucruri pe care le așteaptă clienții

Afișat la 20/09/2021

Nu este suficient să deschizi un restaurant pentru a genera venituri. Nici măcar pasiunea pentru gătit nu este de ajuns. Trebuie să gestionezi afacerea în mod eficient, să recrutezi și să pregătești o echipă de profesioniști, să le oferi clienților o experiență pozitivă în timpul vizitei la restaurant. Când lucrezi în industria HoReCa – indiferent dacă ești director, ai un post de conducere de nivel mediu sau ești un angajat obișnuit – mereu ești la dispoziția cuiva. Întrebarea este cum să creăm o experiență pozitivă pentru clienți, în așa fel încât aceștia să revină și să calce din nou pragul restaurantului. Oare mâncarea gătită perfect este factorul-cheie? Vă prezentăm în continuare cum să faceți diferența – altfel decât cu un meniu perfect.

Iată, deci, 10 pași care vă vor ajuta să atrageți clienți loiali în restaurantul dumneavoastră:

  1. Studiați-vă publicul-țintă. Asta ați făcut de fapt încă înainte de a deschide afacerea. Acum, când restaurantul este deschis, refaceți imaginea pe care v-ați făcut-o despre clienții dumneavoastră. Câți ani au, ce interese au, care le sunt problemele, nevoile și așteptările ? Când reușiți să realizați un profil perfect al clienților dumneavoastră, nu vă mai rămâne decât să vă promovați afacerea, oferind grupului-țintă exact ce își dorește.

  2. Găsiți elementul care vă definește. În jurul unui singur client există sute de restaurante, cafenele, braserii, taverne, gastro-pub-uri, grill bar-uri și alte localuri. Pentru a avea succes, e necesar ca oferta dumneavoastră să fie diferită, să fie "altfel". Găsiți ceea ce face ca afacerea dumneavoastră să fie specială.

  3. Lucrați la autenticitate. Dacă obișnuiți să cumpărați produse de la fermierii și artizanii locali nu vă fie teamă să spuneți acest lucru în meniu și să vă promovați demersurile pe rețelele de socializare.

  4. Creați o atmosferă unică și prietenoasă în restaurant. În afară de preparatele gustoase, atmosfera și standardele în ceea ce privește serviciile pot face diferența pentru clienți. Trebuie să vă asigurați că toți clienții se bucură de o experiență pozitivă în restaurant în orice moment. Experiența generală este importantă - sentimentul acela care îi face pe oameni să revină în local iarăși și iarăși - pentru că detaliile fac diferența: chelnerii zâmbitori și amabili, un decor prietenos, muzica, iluminatul, ventilația, disponibilitatea locurilor de parcare, toaletele și multe altele.

  5. Creați un sistem de ospitalitate sincer. Nimic nu va ajuta dacă munca angajaților nu este făcută corect. Un chelner morocănos va submina toate celelalte eforturi pe care le faceți pentru a crea o atmosferă plăcută și pentru a asigura preparate de calitate. Mai mult decât atât, componenta emoțională afectează clienții mai mult decât cea funcțională: oamenii pot ierta o mică greșeală a bucătarului, dar nu și un chelner plictisit, lent și indiferent.

  6. Încântați-vă clienții cu efecte "wow". Gândiți-vă ce le puteți oferi fără să cheltuiți foarte mulți bani (spre exemplu, întâmpinați-vă în mod familiar clienții fideli, faceți-le cinste cu o băutură caldă iarna, cât așteaptă comanda, oferiți un cadou drăguț copiilor, decorați masa într-un anumit mod pentru anumiți clienți sau ocazii, etc.). Toate micile detalii pot face diferența - nu le neglijați.

  7. Integrați social media pentru a atrage clienți. Poate că cei care vă vizitează sunt fotografi amatori și le place să facă poze mâncărurilor cu care se delectează ori poate că fac selfie-uri pe care la postează pe rețelele de socializare. Fotografiile clienților și recenziile pozitive vor fi cel mai bun marketing și pentru alte persoane, care astfel sunt încurajate să vină și să încerce personal preparatele dumneavoastră. Cu toții avem mai multă încredere în recenziile care cuprind și fotografii reale, nu doar text.

  8. Nu neglijați nici ideea de a oferi publicului cursuri de gătit sau de a organiza evenimente dedicate. Cine nu ar vrea să afle puțin din tainele artei fine dining? Un curs susținut de un bucătar șef din restaurantul preferat poate fi o foarte bună ocazie de a crește nivelul de loialiate în rândul clienților pretențioși - este un aspect ce aduce valoare adăugată.

  9. Dați dovadă de flexibilitate. Ce se va întâmpla în restaurantul dumneavoastră dacă un client cere încă o cană cu apă fierbinte pentru ceai ? Sau dacă bucătăria se închide la ora 22.00, dar clientul decide chiar atunci că ar vrea și desert? Cum va aborda personalul astfel de situații ?

  10. Aveți în vedere să implementați un sistem de reduceri. Nu vorbim aici despre a oferi un discount pentru toată lumea - clienții cu un statut social bun nu au nevoie de o reducere de 10% la nota de plată. În schimb, ați putea pregăti niște "carduri de club", care să ofere acces la evenimente speciale, cum ar fi degustări de vin, dineuri, cursuri de gătit. Dacă serviți familii, este o idee bună să returnați o parte din nota de plată pe respectivul card. Nu ezitați să observați bunele practici ale competitorilor și să alegeți cele mai bune opțiuni pentru clienții dumneavoastră. 

Bartenders

Întrebați-vă cât de dispus sunteți să vă abateți de la reguli și standarde de dragul clienților. Gândiți-vă: de ce aplicați regula - pentru bunăstarea afacerii sau pentru confortul clienților? De multe ori, nu aveți nimic de câștigat dacă refuzați o solicitare venită din partea clienților, care apreciază și țin minte faptul că ați dovedit flexibilitate.

Puteți deține un restaurant fine dining cu pretenții sau un chioșc cu kebab, un restaurant de tip casual, un fast food sau o cafenea-butic de nișă, puteți avea un decor extraordinar, cea mai bună muzică de fundal, puteți avea oameni de marketing și PR exceleți, chelneri extrem de arătoși, puteți avea toate lucrurile pe care le doriți. Țineți minte însă: experiența generală a clienților este un factor mai important decât oricare altul.