6 trenduri care ar putea revigora turismul

  • Tourism Trends RO 2022

6 trenduri care ar putea revigora turismul

Afișat la 08/02/2022

Trăim vremuri (cel puțin) „interesante”, iar un proverb chinez spune: „Să te ferească Dumnezeu să trăiești vremuri interesante!”. În această pandemie a secolului, turismul și HoReCa au fost printre sectoarele economice cel mai grav afectate de Covid-19 și în România. Dificultățile accesării ajutoarelor de stat, incertitudinea restricțiilor venite în valuri și obligațiile drastice impuse companiilor ne complică situația chiar și în ziua de azi. Însă pe măsură ce economiile se redeschid, noile reglementări UE permit turiștilor dornici de concedii să călătorească din nou. Să fie oare aceasta luminița de la capătul tunelului?

Ce tendințe noi ne pot da speranță?

Portalul Hospitality Net urmărește situația de pe piață pas cu pas, în timp real. În cel mai recent articol al lor, editorii acestuia au identificat mai mulți vectori care indică un viitor mai bun pentru turism și HoReCa.

  1. Acum sau niciodată! După ce luni întregi am fost forțați să stăm acasă, mulți dintre noi își dau seama că nu există un moment mai bun decât prezentul pentru a face acea mare călătorie a vieții la care visăm de mult timp.   În 2022, mulți dintre noi chiar vor rezerva în sfârșit acele vacanțe mult așteptate despre care până acum ne întrebam dacă ni le putem permite… Și cu siguranță toți acești turiști nu se vor zgârci nici la mâncare dacă le vor fi oferite produse de calitate superioară!
  2. Să iei masa cu prietenii este acum o experiență de o mie ori mai bună. De ani de zile, cercetătorii susțin că relațiile sociale puternice sunt cheia adevărată a fericirii. Acest lucru a fost confirmat acum pe deplin, deoarece nu este cu adevărat posibil să bem o cafea bună sau să luăm masa împreună pe Zoom. Încet, încet vine iarăși timpul călătoriilor împreună pentru grupurile de prieteni și pentru familii - și, de asemenea, este timpul să găzduiești grupuri mai mari de prieteni, urmând motoul Share the fun de la Aviko
  3. Turismul se "înverzește". Accentul se mută pe ecoturismul bazat pe activități locale, pe sprijinirea antreprenorilor locali autentici și pe turismul lent sau slow tourism (după modelul slow food). Pentru voi, ca proprietari de restaurant, acest lucru înseamnă, în primul rând, că este timpul să acordați mai multă atenție ingredientelor locale și de sezon pentru a crea un meniu mai ecologic și mai orientat și spre opțiunile vegetariene.
  4. Modul în care lucrăm s-a schimbat. La fel și călătoriile de afaceri. Constatarea asta este deja un clișeu!  Dar oamenii au descoperit, de asemenea, că Zoom-ul nu este o soluție pentru orice. Oamenii de afaceri sunt pregătiți să se urce din nou în avion, cu condiția să existe măsuri de siguranță, iar companiile caută modalități de a reuni din nou angajații și chiar de a organiza petreceri și evenimente pentru a consolida echipa, ceea ce reprezintă și o șansă pentru afacerile de catering.
  5. Destinațiile mai puțin populare vor avea de câștigat. Nu trebuie să ai un restaurant în centrul Parisului pentru a obține un boom în afaceri. Oamenii caută din ce în ce mai mult diverse modalități de a se dispersa și de a păstra distanța. Ei nu mai vor să stea înghesuiți unul peste altul și încearcă să evite soluțiile tradiționale ale turismului în masă. Distanțarea socială a devenit noul cuvânt-cheie în tot ce facem. Așadar, să profităm cu toții de farmecul caracterului local... small is beautiful!
  6. Noile tehnologii vor continua să revoluționeze turismul. Tehnologiile de ultimă oră vor continua să joace un rol central în turismul global, în condițiile în care tranzacțiile și rezervările online se fac tot mai mult prin intermediul telefoanelor mobile. Dacă vreți să țineți pasul cu vremurile, avem și noi o super aplicație pentru voi, cu idei creative şi soluţii despre cum să aduceți plus valoare meniului.

 

Desigur, viitorul este încă incert. Un lucru este însă sigur: oamenii caută din ce în ce mai mult să se relaxeze și să se destindă - inclusiv cu o masă delicioasă. Această nevoie de bază nu va dispărea, trebuie doar să fim capabili să o satisfacem. Iar Aviko este gata să vă dea o mână de ajutor în această lume aflată mereu în schimbare. Urmați sfaturile noastre de pe site pentru a fi la curent cu ultimele tendințe și pentru a profita de ele!