Instruiește-ți și motivează-ți echipa în noul an
Una dintre cele mai importante modalități de a avea o echipă eficientă este să oferi personalului posibilitatea de a se dezvolta și de a învăța în mod constant, acordându-ți ție, ca manager, timp pentru a asigura dezvoltarea lor profesională. În mod similar, este nevoie de timp și pentru a crea în rândul personalului tău o atmosferă care să permită rezolvarea problemelor și conflictelor în mod eficient și profesionist. Mai mult, lucrul într-un mediu stimulativ și motivant, cu un spirit competitiv sănătos, nu este numai revigorant pentru angajați, ci și benefic pentru experiența culinară a clienților – acesta fiind, de altfel, aspectul ce reprezintă cheia succesului afacerii tale.
Formare individuală
De la bun început, pune pe hârtie un plan de carieră pentru toți angajații, analizând împreună cu fiecare abilitățile și cunoștințele pe care le pot dobândi în restaurantul tău. Acesta va fi un plan individual, conceput pentru fiecare persoană în parte, în funcție de ambițiile pe care le are și poziția pe care o ocupă. Colegii tăi bucătari pot avea obiective precum dorința de a deveni un maestru al cărnurilor sau dorința de a învăța tainele patiseriei de restaurant. Ospătarii pot fi interesați de lumea vinului sau chiar de știința preparării profesionale a cafelei.
Faceți împreună o listă cu aceste subiecte și, ocazional, poți să apelezi la un expert pentru a oferi instruire profesională personalului din restaurantul tău. Acesta este cel mai bun mod posibil de a-ți motiva angajații și de a aduce cunoștințe și expertiză suplimentare în localul pe care îl conduci.
Vizitarea restaurantului
În agitația de zi cu zi, ai adesea o viziune mai mult sumbră decât realistă asupra propriului loc de muncă și asupra operațiunilor din restaurant. Fă în așa fel încât fiecare membru al personalului să vină la restaurant în calitate de client cel puțin o dată pe an. Acesta este momentul în care cel mai adesea se dovedește că, de obicei, clienții nu observă condițiile altfel stresante pentru echipă. Este un sentiment foarte motivant, pentru că înseamnă că efortul echipei merită, deoarece momentele de bucurie create pentru clienți sunt rezultatul muncii tuturor. Cu toate acestea, roagă-ți colegii ca în timpul vizitei în calitate de clienți să observe și să noteze toate aspectele care le plac (sau dimpotrivă, care nu le plac) și ulterior să evalueze experiența împreună cu echipa, discutând atât despre feedback-ul pozitiv, cât și despre cel negativ.
Întâlniri comune, identificarea problemelor și brainstorming
Presiunea și ritmul de lucru din restaurant înseamnă adesea că nu există suficient timp pentru a discuta problemele comune, pentru a explora în detaliu problemele și pentru a le rezolva în mod profesionist. Oricât de dificil ar fi, este important ca, din când în când, să se reunească reprezentanți ai tuturor funcțiilor din restaurant, pentru a evalua atât performanța operațională, cât și perspectivele pe termen lung. Este important să se creeze un mediu în care toată lumea să poată ieși în față și să aibă curajul de a vorbi despre dificultățile cu care se confruntă. Elaborați împreună un plan de rezolvare pentru fiecare problemă și stabiliți un termen limită și un responsabil de proiect. Este posibil ca unele probleme să necesite o organizare sau o investiție minimă, dar acestea vor face mult mai confortabilă activitatea de zi cu zi a multora dintre angajații dumneavoastră.
Ieșiri profesionale
Din când în când, nu ar fi rău să organizezi activități informale cu și pentru colegii tăi, activități care să vă fie utile și pe plan profesional. Nu este surprinzător faptul că bucătarilor și ospătarilor le place să meargă din când în când să servească masa la un restaurant, pentru a se bucura de servicii prietenoase și de mâncăruri gustoase. Alegeți restaurante care vă pot inspira, fie că este vorba de bucătărie sau de servicii. În timpul ieșirilor, luați cu toții notițe și discutați mai târziu ce v-a plăcut la restaurantul pe care l-ați vizitat, ce puteți „împrumuta” de la el și care sunt capitolele la care localul vostru stă mai bine. De asemenea, este o idee bună să amestecați restaurantele dintr-o categorie similară cu profilul dumneavoastră cu locuri cu un concept complet diferit.