Meniurile din 2020 pot fi aruncate la gunoi fără nicio remușcare. Iată cum vă puteți prezenta oferta în noua realitate post-Covid

  • Menu 1

Meniurile din 2020 pot fi aruncate la gunoi fără nicio remușcare. Iată cum vă puteți prezenta oferta în noua realitate post-Covid

Afișat la 18/07/2021

Uitați de meniul pe hârtie în care erau descrise în detaliu rulourile cu carne de porc. Pregătiți-vă pentru era simplității și tehnologiei!Nu mai sunt deloc la modă descrierile elaborate din meniurile restaurantelor – e învechit să preziți un preparat din carne de porc în înveliș de cartofi. În prezent, descrierea mâncării trebuie să fie clară, ușor de înțeles și extrem de directă. Timp de mai bine de un an, în pandemie, clienții restaurantelor s-au obișnuit să plaseze online comenzi simple și rapide. După ce au ieșit din case în căutarea normalității, oamenii vor să simplifice cât mai mult posibil procesul de alegere a mâncării, pentru a se putea concentra pe interacțiunea cu prietenii.

Aaron Allen, unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați experți din industrie, subliniază cât este de important în vremea post-pandemie să ai în meniu o descriere necomplicată a preparatelor pe care le oferi. Pe blogul său aaronallen.com, el sfătuiește responsabilii din restaurante să se asigure că toate elementele din meniu sunt ușor de pronunțat și ușor de comandat. De asemenea, recomandă să se verifice felul în care preparatele din noul meniu vor rezista proceselor de ambalare la pachet, livrare, ridicare și transport în mașină.

Sfaturile sale sunt susținute de raportul Asociației Naționale a Restaurantelor, la care au participat 6.000 de responsabili de restaurante și 1.000 de clienți, și care a confirmat că în prezent meniurile clare și simplificate fac legea în domeniul gastronomiei.

Mâncare de suflet, periodicitate, tradiție

Într-un interviu acordat site-ului Realsimple.com, Marc Marrone, bucătar-șef la restaurantul SkinnyFATS din Las Vegas, a arătat că în locul meniurilor stufoase tip carte, care se schimbă o dată sau de două ori pe an, restaurantele (inclusiv cel în care lucrează el) vor începe să își întâmpine clienții cu meniuri mai adaptate diverselor sezoane. Acest trend global rezultă din nevoia localurilor de a se adapta la fluctuațiile de preț și la disponibilitatea produselor.

Elizabeth Blau, proprietar al localului Honey Salt din Las Vegas, are următoarea părere: "În loc să concureze pentru a găsi un ingredient nou și senzațional în 2021, bucătarii și responsabilii de restaurante se vor concentra pe demersul de a regăsi un echilibru. Mai presus de orice, oamenii vor să petreacă timpul împreună și să se simtă în siguranță". "În loc să se calce în picioare vânând cine știe ce super-semințe noi și rare, restaurantele vor profita de contextul dat, vor asigura bunăstarea clienților și vor furniza cu adevărat servicii de ospitalitate, pentru a le asigura celor ce le calcă pragul un sentiment de confort și intimitate în aceste vremuri extraordinare", a explicat Blau.

O altă modificare importantă adusă meniului este dictată de tendința de a alege mâncăruri de suflet, spre exemplu preparate naționale tradiționale care stârnesc nostalgia și ne fac să rememorăm amintiri frumoase. Revenirea acestor mâncăruri în meniuri este legată în mod direct de nesiguranța pe care cu toții am trăit-o în multele luni de izolare. De când lumea așa cum o știam a luat-o razna am căutat, în mod inconștient poate, aromele și gusturile asociate cu ideea de "acasă".

Într-un interviu acordat site-ului realsimple.com, Anthony Sobotik, co-proprietar al cofetăriei Lick Honest Ice Creams din Austin, Texas, a menționat: "Oamenii vor tot ce îi conectează cu viața de dinainte de pandemie și carantină. Ne dăm seama de această tendință dacă analizăm aromele de înghețată pe care le aleg clienții noștri: deserturile adorate cu vanilie și colorant alimentar roșu - Red Velvet și prăjiturile fragile ce se servesc în mod tradițional de Halloween și Ziua Recunoștinței atât în SUA, cât și în Canada, sau plăcinta cu dovleac a bunicii - toate sunt cu mult mai populare comparativ cu anul trecut, ceea ce reflectă un sentiment de confort și nostalgie pe care doar aromele copilăriei le pot stârni".

Social Media

Jocul e pierdut fără un meniu pe Facebook

Toți responsabilii de restaurante care au supraviețuit pandemiei știu că este esențial ca meniul să fie postat pe rețelele de socializare. Nu trebuie să trecem cu vederea faptul că social media este motivul pentru care domeniul gastronomiei a reușit să își păstreze clienții fideli și să construiască relații cu clienți noi.

Marketingul pe Facebook și Instagram ar trebui să înceapă înainte de a completa meniul cu noi preparate - asta pentru a spori interesul viitorilor clienți. Au un bun randament postările cu fotografii atractive "din culisele pregătirii" pentru noile feluri de mâncare, în care se explică în detaliu modul de preparare și sursa de inspirație. Este importantă adăugarea unui hashtag specific în postările făcute despre preparatele noi, pentru ca acesta să fie folosit în toate postările ulterioare, în care anunțați schimbările din meniu - spre exemplu #sepregatesteceva. Un alt demers care funcționează este acela de a promova cât mai mult promoțiile și reducerile pe care le oferă restaurantul.

Cât despre meniul postat pe Facebook, cel mai important aspect este faptul că trebuie să fie concis și scris cu un font ușor de citit. În afară de numele preparatelor, meniul ar trebui să conțină și informații de bază, spre exemplu ingrediente, preț, detalii privind alergenii, catalogarea "vegetarian" sau "vegan" și, eventual, numărul de calorii.

Qr Menu

Cod QR code și meniu digital în locul ospătarului

Potrivit neorestauration.com, portalul francez dedicat industriei gastronomice, peste 73 la sută dintre francezi sunt de părere că pandemia de Covid le-a schimbat obiceiurile de mâncare. Bucătarii șefi din Franța deja își adaptează meniurile la noile cerințe, îndreptându-se, în mod inevitabil, către digitalizare. Bineînțeles, aceste măsuri vor limita contactul dintre persoanele care își doresc totuși apropiere, dar nu cu prețul sănătății.

Sondajul TheFork a fost realizat în Franța, pe un eșantion format din 1.140 de utilizatori și 791 de restaurante. Rezultatele arată că digitalizarea este unul dintre cele mai puternice trenduri din gastronomie în anul 2021. 64 la sută dintre responsabilii de restaurante chestionați sunt de părere că instrumentele digitale le-au fost de ajutor în timpul crizei și până la 87 la sută dintre respondenți au declarat că vor continua să folosească aceste instrumente și după ce criza va fi trecut. Meniul online a reprezentat o schimbare semnificativă pentru 46 la sută dintre responsabilii de restaurante. În afară de rezervările și plățile online, managerii de restaurante consideră că meniul digital este cel mai eficient instrument pentru a atrage clienții din perioada post-pandemie.

În Franța, nevoile restaurantelor au fost satisfăcute de Lyra Group și de platforma lor pentru rezervări online. Aplicația permite consultarea meniului, plasarea comenzii și plata online prin scanarea unui cod QR aflat pe masa din restaurant. TheFork a introdus, de asemenea, aplicația pentru comanda și plata direct la masă, fără contact cu chelnerul.

Potrivit unui raport din 2021 al Asociației Naționale a Restaurantelor, meniul digital a fost alegerea pentru 54% dintre cinele lejere (spre exemplu street food sau localuri pentru tapas), pentru 50% dintre clienți în cazul restaurantelor fine dining și în proporție de 48% pentru restaurantele de familie din SUA.

Companii precum Bbot, Toast și Presto integrează sisteme interne de gestionare a comenzilor din restaurante cu serviciile pentru clienți. Oaspeții se așază la masă, scanează codul QR pentru meniul restaurantului, plasează o comandă și plătesc pentru aceasta fără ca măcar să schimbe câteva cuvinte cu chelnerul. Totuși, această experiență rămâne limitată la interiorul restaurantului și la atmosfera din această zonă.

Meniul digital prezintă și un alt avantaj: este ușor de actualizat, spre deosebire de versiunea tipărită. Această caracteristică poate fi foarte utilă atunci când preparatele sezoniere se modifică frecvent, uneori chiar zilnic, în conformitate cu filosofia "fără deșeuri" de gestionare sustenabilă a resurselor. Când restaurantele nu își mai permit să irosească resurse, bucătarii decid ce poate fi gătit din ingredientele rămase nefolosite și astfel meniul se schimbă în fiecare zi, în conformitate cu aceste decizii.

Codurile QR deja au înlocuit meniurile tipărite în multe restaurante, inclusiv în barul Compass Distillers din Halifax, Noua Scoție. Pentru Graham Collins, președintele distileriei artizanale, decizia a fost una evidentă, iar clienții au primit-o cu bucurie. Totuși, proprietarul este de părere că această schimbare nu este una permanentă și că meniurile tipărite vor reveni la un moment dat în topul preferințelor.

Un alt exemplu pozitiv de utilizare a meniurilor digitale și a tehnologiei pentru atragerea de clienți este restaurantul Magical Taste of China din centrul orașului Toronto. Meniul include și Uyghur sau preparate halal chinezești. Proprietarii, Christi Fang și Jiang Zhu, au început să utilizeze WeChat, versiunea chinezească a aplicației WhatsApp, pentru a comunica eficient cu clienții. În prezent, grupul pe care îl controlează și în care actualizează meniul și preiau comenzile are 1.000 de membri. În plus, proprietarii de la Magical Taste of China au decis să creeze două versiuni ale meniului: una pentru restaurant, cealaltă pentru preparatele la pachet, pentru a se adapta la nevoile actuale ale clienților.

vege

Plantele detronează carnea în preferințele clienților

O altă noutate globală întâlnită în meniurile restaurantelor care își reiau activitatea este absența cărnii. Din două motive: primul, carnea s-a scumpit în timpul pandemiei; și al doilea - am devenit mai interesați de sănătate și de protejarea planetei. Nu toți oamenii sunt pregătiți sau dispuși să treacă la o alimentație compusă în totalitate din plante, de aceea trendul flexitarianismului (consumul de carne de bună calitate din când în când) crește și el în paralel cu vegetarianismul.

Potrivit studiului realizat de Consilul internațional al informării cu privire la alimentație intitulat "Pandemia de COVID-19 transformă felul în care facem cumpărături, mâncăm și ne gândim la mâncare" și Sondajului IFIC din 2020 cu privire la alimentație și sănătate, 28 la sută dintre consumatorii din întreaga lume au mâncat mai multe proteine din plante în timpul pandemiei.

În Franța, consumul de carne scade pentru al doilea an consecutiv. Potrivit studiului TheFork, cel care a atras atenția asupra trendului de găsire de noi ingrediente, în meniurile franceze vom regăsi mai multe alternative la năut și proteina animală. În ceea ce privește tendința de a consuma mâncare sănătoasă, ne putem aștepta să avem mai multe alternative la carbohidrații simpli, mai multe cocteiluri și mai multe băuturi nealcoolice (spre exemplu cocteil cu lămâie și aspirină contra mahmurelii - Alka Setzer sau Kombucha), precum și o gamă mai variată de preparate organice.

Un fenomen similar poate fi observat și în Polonia. Timp de mai mulți ani, Varșovia a fost în fruntea orașelor vegane și vegetariene, iar trendul crește datorită pandemiei. Gaweł Czajka, proprietarul restaurantului Cały Gaweł din Sopot, explică: "Înainte, 80 la sută din preparatele din meniu conțineau carne, pentru că asta așteptau clienții. În prezent, creez feluri de mâncare vegetariene în principiu, la care opțional se poate adăuga pește sau carne. Nu voi renunța complet la burgeri și pește proaspăt, dar tendința vegană și vegetariană este cu siguranță pe val", a spus el.

În afară de componenta vegetariană și vegană, meniurile post-pandemie vor inclde mai multe preparate și băuturi sănătoase. Miriam Aniel, director de conținut și cercetare la Tastewise spune: "În 2021 ne așteptăm să avem clienți care poftesc la preparate nutritive, alese pe sprânceană. Încă de la finalul anului 2020 am constatat că mulți clienți se interesau de mâncăruri și băuturi cu proprietăți de întărire a imunității - cu 23% mai mult comparativ cu anul anterior - și de alimente și băuturi bogate în vitamine și prebiotice - o creștere cu 7%", a explicat Aniel într-un interviu acordat portalului realsimple.com.

Quickorder

 

5 sfaturi pentru a vă îmbunătăți meniul în realitatea post-Covid

  1. Mențineți-l simplu. Uitați de descrierile fițoase din meniu. Ceea ce contează este comunicarea clară, directă și eficientă către client.
  2. Optați pentru mâncăruri "de suflet" - preparate regionale tradiționale asociate cu vremea copilăriei și cu sentimentul de "acasă". Alegeți produse locale.
  3. Meniul trebuie să fie scurt și potrivit sezonului. Trebuie să vă adaptați la prețurile schimbătoare și la disponibilitatea ingredientelor după cel de-al doilea val al pandemiei.
  4. În timpul unei pandemii acordăm o importanță mai mare mâncării sănătoase și încercăm să stăm departe de carne. Meniul ar trebui să includă mai multe preparate vegane și vegetariene, precum și băuturi nealcoolice.
  5. Meniul digital este în prezent un element esențial. Aveți în vedere să actualizați sistemul de comandă al restaurantului, pentru a reduce contactul dintre personal și clienți. Asigurați-vă că meniul este postat pe Facebook și că este ușor de citit. De asemenea, fiți siguri că meniul arată bine pe Instagram.