Industria alimentară – tendințe create în 2020 care vor rezista și în 2021

  • 1 food trends

Industria alimentară – tendințe create în 2020 care vor rezista și în 2021

Afișat la 27/04/2021

Multe trenduri recunoscute în anul 2020 în industria alimentară vor rămâne alături de noi și în 2021. Încă suntem influențați de experiența COVID-19. Cei mai mulți dintre consumatori lucrează în prezent de acasă, de la distanță, și în general cu toții petrecem mai mult timp acasă. Descoperiți în continuare părerea noastră despre trendurile din industria alimentară ce vor continua să fie relevante și în 2021.

Mâncăruri pe bază de plante   

  

1 Plant Based Food

Ne pasă de sănătatea noastră - cu atât mai mult în timpul pandemiei. Preparatele pe bază de plante continuă să fie un trend "pe val" în 2021. Din ce în ce mai mulți oameni caută să asimileze proteine din surse vegetale. Numărul de persoane care adoptă o dietă flexitariană, vegetariană sau vegană crește constant. Cei care nu sunt dedicați 100% niciuneia dintre tendințele de mai sus încearcă totuși să mânânce altceva în afară de carne. Cum preparatele vegane sau vegetariene sunt nu doar gustoase, ci și sănătoase - de ce să nu încercăm să schimbăm obiceiurile privind mâncatul? Va trebui ca restaurantele să răspundă acestei nevoi - vor fi oferite mai multe meniuri cu preparate pe bază de plante, care vor deveni indispensabile. Există chiar trendsetteri care prevăd o soluție inovativă precum "pește" pe bază de plante - cu siguranță va fi interesant !

 

Micul dejun    

 

2 Breakfast (1)   

Stilul nostru de viață zilnic s-a schimbat semnificativ - acum chiar petrecem mai mult timp acasă. Ne începem ziua odată cu micul dejun. Să însemne asta că micul dejun trebuie să fie identic și plictisitor în fiecare zi? Nici gând. Restaurantele pot veni cu inspirație pentru o nouă abordare a acestei mese - căutați pe Instagram și veți vedea cât de apetisant și variat poate fi micul dejun. Puteți face diferența cu o ofertă specială pentru micul dejun, așa că ar fi bine să aveți opțiunile de takeaway și livrare. De asemenea, meniul pentru micul dejun poate fi disponibil toată ziua - există multe persoane cărora le place să servească preparate reprezentative pentru această masă și mai târziu, nu doar la prima oră a dimineții. Vă recomandăm să vă creați cât mai curând posibil o ofertă îmbietoare pentru micul dejun! Aviko și-a dat seama de tendința referitoare la micul dejun, așa că aici veți găsi inspirație. Țineți aproape să aflați mai multe!

 

Ambalaje pentru protecția mediului   

 

4 Packaging

Acest aspect poate părea neverosimil, dacă ne gândim la toate ambalajele de unică folosință pe care le-am folosit și continuăm să le folosim în timp de pandemie, însă tocmai de aceea ne așteptăm ca în 2021 să vedem ambalaje mai prietenoase cu mediul înconjurător. Dacă sunteți un consumator ce ține cont de aspectele ecologice, în curând veți putea răsufla ușurat! Așa-numita directivă privind plasticul de unică folosință va intra în vigoare în iulie 2021. Măsura se referă la interzicerea a zece produse de unică folosință pentru care există alternative mai sigure pentru mediul înconjurător. Industria producătoare de ambalaje va cunoaște o revoluție în 2021. Totuși, întrebarea care rămâne este dacă aceste schimbări vor îmbunătăți cu adevărat protecția mediului.

 

Murături/Alimente fermentate 

 

5 Fermenting             

Această tendință a început în 2020 și se pare că va deveni chiar mai populară anul acesta. Așteptați-vă să primiți din partea clienților solicitări pentru kimichi, castraveți murați, ceapă roșie și ridichi murate și multe altele.

 

Fast Food   

  6 Fast Food      

Așa cum am mai spus, mâncarea "de confort" a devenit un element-cheie în pandemie, deci nu e de mirare că restaurantele fast food populare au pus la punct sisteme de amploare pentru livrare și takeaway. Demersul are sens, pentru că aceste preparate sunt accesibile și convenabile și, mai mult decât atât, ne amintesc de zilele lejere de altădată, când înmuiam fără griji cartofii prăjiți în sosuri preparate industrial care, în mod surprinzător, mereu au gust bun.

 

Servicii de livrare   

 

7 Delivery         

Trendul de livrare a început să crească dinainte de pandemie, dar a fost consolidat de Covid-19. În multe țări a reprezentat singura posibilitate de a le oferi clienților preparate din restaurant în timpul carantinei. Mai important este faptul că această tendință nu va dispărea după pandemie. De ce? Oamenii se obișnuiesc să comande mult și divers acasă - și nu vorbim numai de mâncare. Suntem convinși că livrarea va rămâne cu noi ca un element al noii realități după Covid-19. Multe restaurante și-au modificat ofertele în așa fel să fie convenabile pentru livrare - au schimbat meniul, oferă produse care își mențin calitatea și rezistă în timpul livrării. Au fost implementate variante noi de produse și au fost adoptate soluții pentru ambalat. Dar de ce să ne oprim aici ?