Familiarizați-vă cu 10 caracteristici ale Generației Z!

  • friends

Familiarizați-vă cu 10 caracteristici ale Generației Z!

Afișat la 19/04/2021

Acest articol analizează 10 tendințe ce caracterizează Generația Z pentru a vă veni în ajutor cu ponturi pentru transformarea afacerii dumneavoastră din domeniul industriei alimentare în una care să aibă în vedere nevoile generațiilor mai tinere. Numiți de multe ori exponenții generației nativ digitale, tinerii din Generația Z au crescut în mediul online, factor care, la fel ca mulți alții, le-a influențat stilul de viață și, prin extensie, preferințele culinare. Deși poate fi dificil să tragem prea multe concluzii despre felul în care putem compara diversele grupe de vârstă, întrucât multe atitudini tind să se schimbe pe măsură ce îmbătrânim, am selectat câteva dintre tendințele-cheie ce par să fi evoluat printre consumatori în ultimul timp. Cine sunt tinerii din Generația Z? În mare, vorbim despre persoanele născute în intervalul 1997-2012. Generația Z le urmează Milenialilor (1981- 1996) și include în prezent tineri cu vârste cuprinse între 8 și 24 de ani.

Tendințe pe TikTok

gen z 1

În general, cu cât mai tinere sunt persoanele despre care vorbim, cu atât mai mult timp petrec acestea zilnic online, în fața ecranelor. De asemenea, tinerii recunosc mai ușor faptul că stilul de cumpărături și comportamentele le sunt influențate de ceea ce văd online, fie că vorbim despre social media sau alte forme de conținut. În plus, cei din Generația Z au șanse mai mari să devină, la rândul lor, creatori de conținut - nu doar să își folosească dispozitivele electronice pentru a vizualiza conținut online -, acest grup având totodată o înclinație mai accentuată spre comunicare și împărtășire de conținut.

Platforma TikTok a cunoscut o creștere uriașă în ultimiii câțiva ani, iar acest fapt este vizibil cel mai mult în lumea gastronomiei, unde rețetele utilizatorilor devin de multe ori virale. Având în vedere că platforma se bazează pe publicarea de videoclipuri rapide, care de multe ori sunt explicate cu voiceover (nu prin imagini sau text), devine clar că mediul este potrivit pentru anumite tipuri de mâncare ce arată frumos sau amuzant - gândiți-vă la cafea cu frișcă, ponturi pentru împachetat tortilla sau paste cu brânză.

Elementul-cheie pe care îl au în comun toate videoclipurile populare este o acțiune simplă care se urmărește cu plăcere - spre exemplu amestecat, împachetat, presărat sau turnat. Dacă vreți să câștigați în mediul online popularitate pentru un nou preparat, aveți în vedere crearea de conținut (sau căutarea unor influenceri care să vă ajute) care implică acțiuni precum cele menționate.

 

Puterea plantelor

2 Plant Based

Asociate în primă fază cu Milenialii, preparatele pe bază de plante devin din ce în ce mai populare în rândul generațiilor mai tinere și sunt considerate din ce în ce mai mult o normă când vine vorba despre a mânca în oraș sau chiar acasă. Pandemia nu a făcut decât să accelereze printre consumatori tendința de a agrea alimente mai sănătoase și mai prietenoase cu mediul - iar evitarea produselor de origine animală este considerată o modalitate potrivită de a atinge aceste două deziderate. Se pare că abordarea unei diete flexitariene - care presupune ca în anumite situații adepții să consume preparate fără carne - va deveni mai populară în anii următori.

Pentru restaurante și localuri care servesc preparate în regim takeaway este important faptul că tinerii nu văd mâncarea vegană ca fiind dedicată exclusiv veganilor, prin urmare se vor aștepta să găasească opțiuni vegetale în meniurile tuturor localurilor unde (sau de unde) mănâncă. Includerea în meniu a unor preparate care folosesc alternative la produse lactate și carne, precum și feluri de mâncare bazate pe plante și legume, nu pe produse de origine animală, va reprezenta o condiție esențială pentru succes în viitor.

 

Sănătate

3 Wholesome

Deși datele arată că cei din Generația Z nu adoptă neapărat un stil de alimentație sănătos, comparativ cu generațiile mai în vârstă, acest lucru se datorează, probabil, chiar vârstei - tinerii sunt mai înclinați să consume gustări și să nu se gândească prea serios la sănătate. Rata obezității în rândul acestor persoane stagnează, rămâne cumva nemodificată major - probabil datorită taxei pe zahăr și altor inițiative menite să reducă semnificativ consumul de dulciuri.

Un studiu realizat de organizația American Egg Board sugerează faptul că mulți dintre tinerii din Generația Z se așteaptă ca mâncarea lor să includă componente proaspete și, de asemenea, că sunt dispuși să plătească mai mult pentru alimentele pe care le consideră ca fiind mai sănătoase. Această tendință către dorința de a mânca mai "curat" ar putea să formeze un tipar similar celui al dorinței de a evita carnea în anumite situații, astfel că pentru afacerile din domeniul alimentației va deveni din ce în ce mai important să pună opțiuni mai sănătoase la dispoziția clienților care vor să se bucure de mâncare "nevinovată".

 

Mâncat în oraș

4 Eating Out

Potrivit sondajului "Food and You" (Tu și mâncarea) realizat de FSA, dintre toate generațiile, exponenții Generației Z sunt cei mai susceptibili să nu mănânce acasă. Fără îndoială, pandemia a sporit dorința generațiilor mai tinere de a socializa în localuri după ce restaurantele vor putea fi redeschise. Cum cei mai tineri dintre noi vor fi, cel mai probabil, cel mai puțin afectați de impactul Covid 19 asupra sănătății, se pare că cei din Generația Z și Milenialii vor fi primii care vor umple restaurantele și barurile când carantina se va termina.

Pentru a trage foloase de pe urma acestui potential "boom", industria alimentară ar trebui să scoată în evidență aspectele sociale ale ofertelor, prin promoții - unde este posibil și în limitele recomandărilor. Spre exemplu, încercați să promovați reduceri important pentru grupuri sau furnizarea de mâncare pentru evenimente care au fost imposibil de organizat în ultimele 12 luni.

 

Mâncare cu povești

5 Story

Social media are un impact asupra mâncărurilor pe care oamenii sunt atrași să le mănânce și datorită poveștilor din spatele rețetelor și preparatelor. Dacă frunzărim printre postările despre mâncare, vom constata că de multe ori imaginile sunt însoțite de povestea din spatele inspirației sau de o explicație despre ce înseamnă respectivul preparat pentru creatorul său. Deși nu există dovezi că în special tinerii din Generația Z sunt atrași de elemente de meniu de acest fel, este totuși evident că există un trend ascendent care este foarte probabil că va continua.

Această constatare poate avea un impact semnificativ atunci când promovați preparate noi în feed-ul dumneavoastră, dar la fel de bine vă poate ajuta să scoateți în evidență anumite elemente din meniu. Dacă în spatele unui preparat pe care îl oferiți se află o rețetă secretă a bunicii, nu vă sfiiți să le dați de știre clienților dumneavoastră.

 

Gustări

6 Snacking

O altă tendință care este dificil de separat de o anumită etapă a vieții este înclinația către consumul de gustări, care pare să fie la cote mai înalte în cazul Generației Z, comparativ cu generațiile precedente. S-ar putea spune că totul se datorează faptului că acest grup de vârstă este mai mult în mișcare. Însă există multe dovezi că, în general, piața gustărilor este în creștere, la fel cum se întâmplă cu consumul de preparate în regim takeaway în afara intervalelor normale de masă și, în plus, se mănâncă mai multă mâncare gătită la micul dejun sau chiar la desert.

Aveți în vedere adăugarea unor mici gustări și deserturi în meniu, pentru un răsfăț livrat sau cumpărat în regim takeaway sau, dacă deja puneți la dispoziția clienților astfel de elemente, faceți-le cunoscute prin intermediul canalelor obișnuite de promovare.

 

Multiculturalitate

7 Multicultural

Într-o societate cu culturi din ce în ce mai diverse, este limpede că tinerii se simt mai confortabil în prezența unor experiențe mai variate din punct de vedere etnic și, mai mult decât atât, chiar au ajuns să le aștepte. Odată cu fiecare generație culturile devin și mai amestecate, ceea ce este valabil și pentru gastronomie. Astfel că multe restaurante și localuri ce servesc în regim takeaway au reușit să aibă succes aducând laolaltă elemente provenite din gastronomii diferite, cu rezultate extraordinare.

Într-o lume din ce în ce mai globalizată, devine din ce în ce mai dificil să încânți clienți oferindu-le simple preparate chinezești sau mexicane. Vă puteți gândi fie să combinați gastronomii extrem de diferite, pentru a crea preparate fusion (spre exemplu, tacos coreean), fie să vă axați pe produse locale și să oferiți mâncare regională, bazându-vă, spre exemplu, pe o anumită regiune a țării.

 

Mai puțin alcool

8 Alcohol

Mai multe studii par să sugereze că oamenii mai tineri beau mai puțin alcool decât cei de dinaintea lor. Există mai mulți factori posibili - de la scăderea presiunii anturajului la atenția la imaginea online și până la preocuparea pentru starea de sănătate. Există însă și dovezi care sugerează că, totuși, interesul față de ofertele la alcool premium înregistrează și el o creștere deloc de neglijat, iar popularitatea cocteilurilor este și ea în ascensiune de câțiva ani.

Pentru ca promoția dumneavoastră să aibă succes la publicul din Generația Z, poate ar fi bine să prezentați mai atent lista cu oferte pentru băuturi, concentrându-vă pe produse "de casă" (tărie produsă în cantități limitate și beri artizanale), bineînțeles incluzând totodată și opțiuni fără alcool.

 

Cheltuieli mai mici

9 Spend

Mulți tineri sunt destul de pesimiști în ceea ce privește viitorul lor economic, iar această îngrijorare se traduce și într-o relație mai atentă cu bugetul alocat pentru cheltuieli. Există dovezi care sugerează că cei din Generația Z încearcă să economisească mai mult și este de la sine înțeles că generațiile mai tinere vor avea mai puțini bani de cheltuit, în comparație cu cei mai în vârstă.

Pentru a ajunge la clienții mai tineri, luați în considerare să oferiți discounturi pentru studenți sau promoții de tip card de fidelitate, care vă vor oferi ocazia de a câștiga clienți fără să fie nevoie să scădeți prețurile.

 

Responsabilitate socială

10 Environment

Se pare că oamenii din toate grupele de vârstă devin din ce în ce mai preocupați de mediul înconjurător și de impactul lor asupra mediului. Această tendință este observabilă în special printre membrii mai tineri ai societății, care cântăresc extrem de serios aceste aspecte atunci când decid cu ce afaceri sau branduri aleg să interacționeze.

Pentru afacerile din domeniul alimentației, acum mai mult ca niciodată, este important să folosească produse responsabile din punct de vedere social, care să garanteze durabilitate și să reprezinte o ofertă corectă pentru producători. Dacă faceți alegerile corecte și arătați acest lucru pe canalele dumneavoastră de comunicare veți reuși să câștigați nu doar clienți, ci și prieteni.