Cum să folosim rețelele de socializare pentru a promova servicii de livrare/cumpărare la pachet a mâncării – 17 sfaturi cu efecte dovedite (gratis)

  • Aviko social media promo

Cum să folosim rețelele de socializare pentru a promova servicii de livrare/cumpărare la pachet a mâncării – 17 sfaturi cu efecte dovedite (gratis)

Afișat la 06/05/2020

Vă numărați printre cei care oferă servicii de livare la domiciliu sau posibilitatea de a cumpăra produse alimentare la pachet, însă nu știți cum să ajungeți la clienți în timpul crizei provocate de epidemia de coronavirus? Rețelele de socializare reprezintă un instrument ideal pentru construirea imaginii brandului, iar acest lucru este valabil și pentru firmele care activează în industria alimentară. Grație platformelor de socializare vă puteți conecta cu potențiali clienți și aveți ocazia să vă promovați restaurantul. Citiți în continuare pentru a afla care sunt cele mai bune instrumente de promovare disponibile pe Facebook și Instagram.

Facebook

Există multiple modalități prin care vă puteți promova restaurantul pe Facebook. Conținut de calitate, secțiuni bine structurate, informații și fotografii reale - iată doar câteva dintre ideile care vă pot ajuta să vă țineți clienții aproape. Vă prezentăm câteva dintre cele mai interesante (sau indispensabile) metode de a promova o firmă locală din domeniul alimentației publice. Și mai interesant este că vi le oferim gratis, deci ar fi păcat să nu profitați de ele!

1. Informați!

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl faceți este să vă informați clienții obișnuiți și potențiali cu privire la disponibilitatea serviciului de livrare la domiciliu sau comandă la pachet a preparatelor. Compuneți o postare care să descrie în detaliu întregul proces de plasare a comenzii, precum și posibilitățile pe care clienții le au la dispoziție pentru a-și ridica alimentelor. Odată redactată, publicați postarea și fixați-o pe primul loc pe pagina de Facebook. Astfel, mesajul va fi ușor de observat, iar clienții îl vor putea citi!

2. Vorbiți despre meniu

Puteți adăuga meniul pe pagina de Facebook în format PDF sau PNG într-o secțiune specială - optați pentru această soluție în loc să includeți poza în fișierul dedicat fotografiilor, unde ar putea fi dificil de găsit. Asigurați-vă că toate secțiunile se afișează corect, atât pe computer, cât și pe dispositivele mobile.

 

3. Ajutați-vă clienții să vă contacteze cu ușurință

În primul rând, verificați ca numărul de telefon să fie corect. Nu uitați să răspundeți periodic (și rapid) la mesajele pe care le primiți și aveți în vedere opțiunea de a accepta comenzi transmise prin intermediul Messenger. Clienții vă vor fi recunoscători!

 

4. Actualizați logo-ul firmei și fotografia de copertă

Gândiți aceste două secțiuni în așa fel încât să reflecte situația actuală a restaurantului dumneavoastră. Sunt primele elemente pe care clienții le vor vedea când vor deschide pagina dumneavoastră de Facebook, deci asigurați-vă că aceste secțiuni conțin informații corecte și adecvate cu privire la modul de funcționare al restaurantului dumneavoastră în această perioadă.

 

5. Actualizați secțiunea POVESTEA MEA

În această secțiune puteți prezenta opțiunile pe care clienții le au la dispoziție pentru a plasa, colecta sau primi o comandă și puteți prezenta produsele disponibile în meniu. De asemenea, puteți include un link direct către pagina de internet a firmei, dacă aveți, sau puteți adăuga, spre exemplu, fotografii cu preparatele disponibile pentru livrare.

 

6. Împreună suntem mai puternici!

Alăturați-vă grupurilor locale de pe Facebook ce promovează restaurante și servicii de livrare la domiciliu sau de comandă la pachet a mâncării. Multe persoane caută astfel de locuri în grupurile de acest fel. Aici puteți găsi mulți potențiali clienți. Tot ce trebuie sa faceți este să tastați în secțiunea de căutare Facebook cuvintele-cheie care vă interesează și apoi să filtrați rezultatele dând clic pe secțiunea "Grupuri".

 

7. Distribuiți conținut primit de la clienți

Cereți-le clienților să distribuie (sau să eticheteze) fotografii cu preparate comandate de la restaurantul dumneavoastră. Puteți crea un hashtag special la care să fie asociate aceste fotografii. Distribuirea acestui tip de conținut va face ca restaurantul dumneavoastră să pară mai veridic și mai credibil, întrucât clienții vor vedea ei înșiși că oamenii cumpără de la localul dumneavoastră și că sunt mulțumiți de produse! Poate că cineva va face o comandă încurajat fiind de una dintre fotografiile pe care le-ați distribuit. Aceasta este o modalitate bună de a vă crește numărul de clienți.

 

8. Cereți ajutor

Pe internet, oamenii sunt foarte atenți la părerile celorlalți utilizatori. Cereți-le clienților obișnuiți să lase comentarii la postările de pe pagina restaurantului, să lase recenzii și să distribuie informații cu privire la posibilitatea de livrare la domiciliu de la restaurantul dumneavoastră. Nu este nici o problemă să cereți ajutor - toată lumea va înțelege acest demers.

 

9. Creșteți implicarea pe pagina dumneavoastră de Facebook

Încercați să publicați conținut care să fie atractiv pentru utilizatori. Încurajați-vă clienții să acționeze și țineți periodic legătura cu ei, propunându-le cele mai bune produse pe care le poate oferi firma dumneavoastră.

 

  • Organizați un concurs în care, spre exemplu, să le cereți oamenilor să posteze fotografii cu preparatele comandate de la restaurantul dumneavoastră. Astfel, veți atrage atenția și veți câștiga și noi adepți. Premiul concursului poate fi o reducere, livrare gratuită sau un preparat gratuit, un voucher sau un dispozitiv electronic - preferabil cu logo-ul firmei pe el.

 

  • Compuneți postări care să implice o reacție din partea clienților, de pildă adresați întrebări precum: Care este preparatul dumneavoastră preferat din meniul nostru? Ce comandați de obicei de la restaurantul nostru? Cu cine v-ați simțit cel mai bine la restaurantul nostru? Ce preparate ați vrea să încercați, dar nu sunt incluse în meniul nostru?

 

  • Publicați postări care să vă încurajeze clienții să își eticheteze prietenii. Spre exemplu, cereți-le să eticheteze persoana împreună cu care locuiesc și cu care savurează mâncarea pe care o comandă.

 

10. Arătați imagini din culise

În postările și poveștile pe care le publicați arătați și cine sunt angajații dumneavoastră, cum pregătesc mâncarea și ce face fiecare. Calitatea unui restaurant este dată de oamenii care lucrează în el. Așadar, prezentați personalul întregii lumi! Postați fotografii în care personalul este prezentat ca o echipă unită. Beneficiați de un avantaj suplimentar dacă prezentați imagini "din culise" în această perioadă dominată de epidemia de coronavirus. Astfel, le arătați clienților că respectați toate procedurile și regulile necesare pentru a asigura un proces sigur de preparare a mâncării.

 

11. Folosiți secțiunea POVEȘTI

Nu uitați de conținutul temporar. Reamintiți-le clienților în fiecare zi oferta de mâncare la pachet! Dacă adăugați un preparat nou în meniu, puteți folosi această secțiune pentru a vă informa clienții.

 

12. Implicați-vă clienții folosind diverse metode

Folosiți mai multe modele de postări. Încercați să diversificați conținutul! Forma atractivă a postărilor va atrage cu siguranță atenția asupra restaurantului dumneavoastră și asupra ofertei de livrare.

  • Folosiți sondaje - spre exemplu, cereți-le oamenilor să voteze un preparat al zilei care să fie disponibil pentru livrare sau un preparat pe care ar vrea să îl încerce, dar nu este inclus în meniu, etc.

 

  • Creați postări de tip carusel - prezentați întregul proces de livare, prezentați aplicațiile prin intermediul cărora clienții pot comanda mâncare de la restaurantul dumneavoastră sau prezentați fiecare preparat disponibil pentru livrare.

 

  • Albume - adunați fotografii de la clienți și creați galerii cu imagini ale preparatelor disponibile pentru livrare.

 

  • Filmulețe scurte - prezentați meniul, cutiile în care distribuiți preparatele livrate și informații cu privire la regulile de siguranță alimentară implementate în timpul procesului de preparare și livare.

 

  • Povești - folosiți această secțiune pentru a comunica în fiecare zi cu clienții, pentru a face cunoscut meniul zilei și pentru a prezenta clienți mulțumiți de preparatele comandate la pachet pe care le-au ridicat.

 

Instagram

NImic nu stimulează mai bine imaginația decât o fotografie, iar Instagram-ul pare să confirme această teorie, de care este bine să țineți cont atunci când gestionați o afacere din domeniul alimentației. De aceea, este indicat să prezentați în cel mai bun mod posibil toate preparatele pe care le serviți în restaurantul dumneavoastră. Ce altceva vă poate ajuta să vă promovați oferta de livrare, în afară de fotografii atractive?

 

1. Ocupați-vă de secțiunea BIO

Actualizați descrierea și arătați cum pot clienții să comande preparate la pachet de la restaurantul dumneavoastră; etichetați partenerii cu care colaborați (Wolt, Glovo, Uber Eats etc.).

2. Arătați meniul

Adăugați în secțiunea BIO un link care să ducă direct către meniul actual. Astfel, acesta va fi vizibil, iar clienții îl vor putea găsi cu ușurință.

3. Faceți-vă remarcat cu Insta Stories

Creați secțiuni cu cele mai importante povești Instagram (spre exemplu, meniul disponibil pentru livrare, meniul zilei, procesul de livrare, cum se poate comanda). Astfel, veți putea menține pe profilul dumneavoastră oricât doriți conținutul temporar, care în mod obișnuit dispare după 24 de ore.

4. Postați periodic!

Este foarte important să fiți constanți. Publicați InstaStories în fiecare zi și distribuiți poveștile clienților care etichetează restaurantul dumneavoastră. Anunțați oamenii că localul dumneavoastră este deschis!

5. Implicați-vă clienții

Puteți folosi sticker-ul Q&A în InstaStories. Întrebați-vă clienții despre preparatele pe care ar vrea să le încerce, cum și-ar dori să își poată colecta comenzile, etc. Fiți atenți la nevoile clienților și folosiți sugestiile acestora!

 

V-am prezentat câteva bune practici, idei care vă vor ajuta să vă promovați oferta de cumpărare la pachet folosind potențialul rețelelor de socializare. Atunci când vă promovați restaurantul, țineți cont de faptul că trebuie să vă gestionați canalele de social media în mod constant pentru a vă atinge obiectivul. Promovați-vă afacerea într-un mod intelligent și atractiv - postați conținut care să implice clienții, păstrați legătura cu clienții și publicați informații actualizate, noutăți și schimbări!

 

 

 

  1. Informați!

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl faceți este să vă informați clienții obișnuiți și potențiali cu privire la disponibilitatea serviciului de livrare la domiciliu sau comandă la pachet a preparatelor. Compuneți o postare care să descrie în detaliu întregul proces de plasare a comenzii, precum și posibilitățile pe care clienții le au la dispoziție pentru a-și ridica alimentelor. Odată redactată, publicați postarea și fixați-o pe primul loc pe pagina de Facebook. Astfel, mesajul va fi ușor de observat, iar clienții îl vor putea citi!

 

  1. Vorbiți despre meniu

Puteți adăuga meniul pe pagina de Facebook în format PDF sau PNG într-o secțiune specială - optați pentru această soluție în loc să includeți poza în fișierul dedicat fotografiilor, unde ar putea fi dificil de găsit. Asigurați-vă că toate secțiunile se afișează corect, atât pe computer, cât și pe dispositivele mobile.

 

3.       Ajutați-vă clienții să vă contacteze cu ușurință

În primul rând, verificați ca numărul de telefon să fie corect. Nu uitați să răspundeți periodic (și rapid) la mesajele pe care le primiți și aveți în vedere opțiunea de a accepta comenzi transmise prin intermediul Messenger. Clienții vă vor fi recunoscători!

 

  1. Actualizați logo-ul firmei și fotografia de copertă

Gândiți aceste două secțiuni în așa fel încât să reflecte situația actuală a restaurantului dumneavoastră. Sunt primele elemente pe care clienții le vor vedea când vor deschide pagina dumneavoastră de Facebook, deci asigurați-vă că aceste secțiuni conțin informații corecte și adecvate cu privire la modul de funcționare al restaurantului dumneavoastră în această perioadă.

 

  1. Actualizați secțiunea POVESTEA MEA

În această secțiune puteți prezenta opțiunile pe care clienții le au la dispoziție pentru a plasa, colecta sau primi o comandă și puteți prezenta produsele disponibile în meniu. De asemenea, puteți include un link direct către pagina de internet a firmei, dacă aveți, sau puteți adăuga, spre exemplu, fotografii cu preparatele disponibile pentru livrare.

 

  1. Împreună suntem mai puternici!

Alăturați-vă grupurilor locale de pe Facebook ce promovează restaurante și servicii de livrare la domiciliu sau de comandă la pachet a mâncării. Multe persoane caută astfel de locuri în grupurile de acest fel. Aici puteți găsi mulți potențiali clienți. Tot ce trebuie sa faceți este să tastați în secțiunea de căutare Facebook cuvintele-cheie care vă interesează și apoi să filtrați rezultatele dând clic pe secțiunea "Grupuri".

 

  1. Distribuiți conținut primit de la clienți

Cereți-le clienților să distribuie (sau să eticheteze) fotografii cu preparate comandate de la restaurantul dumneavoastră. Puteți crea un hashtag special la care să fie asociate aceste fotografii. Distribuirea acestui tip de conținut va face ca restaurantul dumneavoastră să pară mai veridic și mai credibil, întrucât clienții vor vedea ei înșiși că oamenii cumpără de la localul dumneavoastră și că sunt mulțumiți de produse! Poate că cineva va face o comandă încurajat fiind de una dintre fotografiile pe care le-ați distribuit. Aceasta este o modalitate bună de a vă crește numărul de clienți.

 

8.       Cereți ajutor

Pe internet, oamenii sunt foarte atenți la părerile celorlalți utilizatori. Cereți-le clienților obișnuiți să lase comentarii la postările de pe pagina restaurantului, să lase recenzii și să distribuie informații cu privire la posibilitatea de livrare la domiciliu de la restaurantul dumneavoastră. Nu este nici o problemă să cereți ajutor - toată lumea va înțelege acest demers.

 

  1. Creșteți implicarea pe pagina dumneavoastră de Facebook

Încercați să publicați conținut care să fie atractiv pentru utilizatori. Încurajați-vă clienții să acționeze și țineți periodic legătura cu ei, propunându-le cele mai bune produse pe care le poate oferi firma dumneavoastră.

 

·         Organizați un concurs în care, spre exemplu, să le cereți oamenilor să posteze fotografii cu preparatele comandate de la restaurantul dumneavoastră. Astfel, veți atrage atenția și veți câștiga și noi adepți. Premiul concursului poate fi o reducere, livrare gratuită sau un preparat gratuit, un voucher sau un dispozitiv electronic - preferabil cu logo-ul firmei pe el.

·         Compuneți postări care să implice o reacție din partea clienților, de pildă adresați întrebări precum: Care este preparatul dumneavoastră preferat din meniul nostru? Ce comandați de obicei de la restaurantul nostru? Cu cine v-ați simțit cel mai bine la restaurantul nostru? Ce preparate ați vrea să încercați, dar nu sunt incluse în meniul nostru?

·         Publicați postări care să vă încurajeze clienții să își eticheteze prietenii. Spre exemplu, cereți-le să eticheteze persoana împreună cu care locuiesc și cu care savurează mâncarea pe care o comandă.

 

  1. Arătați imagini din culise

În postările și poveștile pe care le publicați arătați și cine sunt angajații dumneavoastră, cum pregătesc mâncarea și ce face fiecare. Calitatea unui restaurant este dată de oamenii care lucrează în el. Așadar, prezentați personalul întregii lumi! Postați fotografii în care personalul este prezentat ca o echipă unită. Beneficiați de un avantaj suplimentar dacă prezentați imagini "din culise" în această perioadă dominată de epidemia de coronavirus. Astfel, le arătați clienților că respectați toate procedurile și regulile necesare pentru a asigura un proces sigur de preparare a mâncării.

 

  1. Folosiți secțiunea POVEȘTI

Nu uitați de conținutul temporar. Reamintiți-le clienților în fiecare zi oferta de mâncare la pachet! Dacă adăugați un preparat nou în meniu, puteți folosi această secțiune pentru a vă informa clienții.

 

12.   Implicați-vă clienții folosind diverse metode

Folosiți mai multe modele de postări. Încercați să diversificați conținutul! Forma atractivă a postărilor va atrage cu siguranță atenția asupra restaurantului dumneavoastră și asupra ofertei de livrare.

·         Folosiți sondaje - spre exemplu, cereți-le oamenilor să voteze un preparat al zilei care să fie disponibil pentru livrare sau un preparat pe care ar vrea să îl încerce, dar nu este inclus în meniu, etc.

·         Creați postări de tip carusel - prezentați întregul proces de livare, prezentați aplicațiile prin intermediul cărora clienții pot comanda mâncare de la restaurantul dumneavoastră sau prezentați fiecare preparat disponibil pentru livrare.

·         Albume - adunați fotografii de la clienți și creați galerii cu imagini ale preparatelor disponibile pentru livrare.

·         Filmulețe scurte - prezentați meniul, cutiile în care distribuiți preparatele livrate și informații cu privire la regulile de siguranță alimentară implementate în timpul procesului de preparare și livare.

·         Povești - folosiți această secțiune pentru a comunica în fiecare zi cu clienții, pentru a face cunoscut meniul zilei și pentru a prezenta clienți mulțumiți de preparatele comandate la pachet pe care le-au ridicat.